Käytkö lähimmäisten haudalla,kun on syntymäpäivä??

Isäni täyttäisi huomenna 105 vuotta..käyn haudalla..niin saa haudan samantien syyskuntoon..

Avainsanat: haudan hoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 20:32

Surulla tunnustan, että en käy syntymäpäivinä, enkä kuolinpäivänä. Ne ovat ne tavalliset pyhäinpäivät
(ennen pyhäin miestenpäivät), joulu, ja sitten käyn milloin sattuu ja laitetaan haudat kesä- ja talvikuntoon.
sinulla on Liisukka jo jotain syytäkin syntymäpäivänä käydä siellä ja samalla saat hoidettua haudan talvikuntoon.
Äitien ja Isäinpäivänä myös käyn, tai me siskokset käymme.

Lisätty: 20.10.2010 - 04:31

Kiitos käytäjille valinnastanne. Omaiste haudalla käyntiin vaikuttaa niin moni syy. On matkaetäisyys,
ja kuinka on ajatellut muistaa lähtenyttä. Minun mieheni poltettu tuhkamaja on Honkanummellla, se on vain maallinen matka muistomerkki, oikea muistomerkki on sydämessäni..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 22:28

Äitini olisi täyttänyt 70-vuotta tällä viikolla. Kävin hänen haudallaan syntymäpäivänä. En vieraile useinkaan hautausmailla, sen sijaan ajattelen täältä poistuneita rakkaitani usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 22:54

Ei aina. joskus.Mutta huolehdimme kyllä haudoista ja kynttilöitä viedään.Viimeviikolla tehtiin astiaan vihreeseen sieneen ,maksaruohoja keskelle ,havut reunoille. Veimme sen juuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 00:18

eipä ole ollut tapana syntymäpäivinä käydä, kunnostus- ja muut käynnit määräytyy joillakin muilla perusteilla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 02:11

En, koska haudat ovat kaukana. Käyn silloin kun olen paikkakunnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 03:08

Mennyt on aika,
muistojen taika.

Kaiken se mieleen tuo,
raikkaille se ikävän luo.

Muistothan ne kaiken kultaa,
on päällä vain pala multaa.

Kaiken ottaa, kaiken saa.
Ainoataan hän rakastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 09:42

Harvemmin tulee mentyä silloin, joulu ja vainajien muistopäivänä...

muutamia kertoja määrättyinä vuoden aikoina yleensä kukkia vieden, ihan vaan muuten vaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:50

En käy syntymäpäivänä. Kuolinpäivänä ja jouluna käyn pojan haudalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 16:29

käyn kummipoikani haudalla vain jouluisin. en näe syytä käydä syntymäpäivinä.