Oletko koskaan valmistanut..lampaasta särää??

Itse en ole..onko kenelläkään hyvää ohjetta..

Avainsanat: särän valmitaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 20:52

En sitä itse valmista,mutta olen sitä käynyt syömässä Lemin museotuvalla montakertaa,siellä se on parasta,siellä osaavat sen valmistaa kunnolla ja siellä on oikea miljöö tälle ruoalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 20:33

En mistään aineesta ole valmistanut, ei ole kotiseutuni perinneruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 00:16

eipä kuulu etelä-suomalaiseen ruokaperinteeseen

linkistä löytyy lemiläisten ohjeet

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=2426

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 02:12

En ole valmistanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 03:10

Särä on suonen purkaus, joka johtaa hitaitten hämäläisten konnuille.
En tee, en valmista ja enkä nauti.
Siinä kaikki, Miina sekä Maikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 09:51

Enpä ol moista kuullutkaan, eipäs kuulu tänne Varsinais Suomeen...

tässä ensin alku resepti ja missä astiassa kuuluu tehdä..

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=2426

ja tässä resepti perään...

www.kotikokki.net/reseptit/n...r%C3%A4%22

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:49

En ole lampaanlihan ystävä. Kerran elämässäni olen syönyt anoppini valmistamaa lammaskeittoa ja sen jälkeen en ole syönyt mitään mikä liittyy lampaaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2010 - 08:32

Särä on lammasruoka, itse en sitä valmista, mutta Lemillä olimme kerran ihan varta vasten porukalla tuohon perinneruokaan tutustumassa. Laitan kyllä usein muuta lammasruokaa.