Jos jälkikasvulle pitäisi hankkia auto, mikä olisi tärkein perusteesi valinnassa ?

vai onko se kokonaan jälkikasvun valinta ?

voisiko se olla jompi kumpi näistä (ja miksi)

valperi.blogspot.com/2010/10...oilua.html

Lisätty: 08.10.2010 - 10:08

selvyyden vuoksi lisättäköön ettei tämä ole ihan suoranaisesti minun ongelmani, mutta riittävän läheltä että mielipidettäni kysytään, ja muutama lisätieto :

- se vihreä paholainen on sähkö-auto
- hankittavalla ajoneuvolla tuskin koskaan tullaan ajamaan Espoota pidemmälle erämaihin, tuskin edes poistutaan asfaltoiduilta teiltä
- 'koulukassin' hankintaa harkitseva pystyy itse vastaamaan kustannuksista

- se turvallisuuspuoli minutkin on pistänyt miettimään mitä tässä asiassa sanoisi -

Avainsanat: ajoneuvon valinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 15:57

Vaikea kysymys jos noista kahdesta pitäisi valita...toinen on turvallisempi toista, hm. Ehkäpä päädytte yhdessä ratkaisemaan tämän asian. Miun poikani ei noista ottaisi kumpaakaan. Toinen näyttää hassulle pienelle vihreälle ja toinen taas paremminkin maastokäyttöön joten lapseni kyllä valitsisivat itse.

Kysyjän kommentti

eipä minulla tuohon paljoa ole sanomista, mutta yksi seurusteleva opiskelijapari nyt kinailee kumpi pitäisi hankkia päivittäisiä Otaniemen matkoja varten (toinen vihertää niin pahasti että tahtois sähköauton) ja siinä joutui nyt enokin sanomaan painavan sanansa ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 01:01

Jeep'llä tietenkin, ei tuolla toisella tee sodassa mitään.

Lisätty: 08.10.2010 - 14:58

(Tykkään kuskata poikiani kahdessa pienessä nahkapussissa minillä.)

Lisätty: 09.10.2010 - 11:49

Mopoautot näkyvät karkailevan "lapasesta"
www.autotoday.fi/page.php?pa...mp;rss=all

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 06:35

molemmista löytyy varmasti hyvät puolensa.
mutta jälkikasvu saa ite hankkia autonsa - ja maksaa kanssa ite. pysyypähän hiukka järki päässä ku omia rahojaan käyttelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:07

Tietenkin on jälkikasvun valinta, mutta olet mukana auttavana osapuolena ettei sikaa säkissä osta, ja ettei ole vain kaunis kuori...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:43

Ennenkaikkea auton pitää olla turvallinen.Kuvan autoista valitsen Jeepin.Nykyisin poikani ajaa Alfa Romeolla,kaksi aikaisempaa autoa on ollut Opeleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:52

olen pannut merkille että kaahailevat miten sattuu noilla mopoautoillaan, niin nuoret kuin vanhatkin.
turvallisempihan tuo nelivetoinen jeeppi olisi. jos onnettomuus tapahtuisi, olisi tuo mopoauto aikamoinen rusina .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:56

Hupsista pääsin kuin sikä veräjästä. Jälkikasvu ei kysele minun mileipiteitäni kun vanhin jo 50v. odottelee.Äidin toive liene se ,ettei koskann kuule onnettomuudesta jossa lapseni on olut auton kanssa
osapuolena. Suurin turvallisuuden takuu mielestäni on se, että jälkikasvuni, joka istuu auton sisällä
ja ajaa autoa on autoileva herrasmies, tai nainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 09:45

Ei minun pojista aja kumpikaan tuollaisilla autoilla. Toisella paketti mersu toisella silverado cervolet.
Mutta jäkkimmäinen hörppää kuulema liika polttoainetta. Mutta tarpeellinen kuitenkin tavaroitten rahtaamiseen.Joku perusteluhan autoiluun täytyy kyllä olla.Mikä se sitten kelläkin on.Sitä vaikea arvioida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 10:40

jos jälkikasvu on 16v ja kyselee jotain muuta kulkupeliä , kuin polkupyörä tai potkukelkka niin voisin kyllä suositella jos niitä vaan sais jostain sen ikäiselle ostaa ...tuota armeejan panssarivaunua .. mutta vain siinä tapauksessa , ettei sillä ajeta , kuin metsäteillä , joissa ei olis muuta liikennettä ...eikä sinne sit muilla peleillä saa mennäkkään ... ovat nuo mopoautot niin vaarallisia noin nuorelle , jot niihin ikäraja 18v... ja ajokorttiin 20v ... ois minun ehdotukseni :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 12:20

Meillä jälkikasvun autonhankinta aijotaan, sitten kun se on ajankohtaista ja tarpeelista, hoitaa sulassa sovussa niin, että siihen pääsevät, tai joutuvat (ihan miten vain kukin haluaa sen nähdä) vaikuttamaan kaikki perheenjäsenet. Mitään pikkukotteroa, tai pompannappia, kuten poikani pieniä autoja kavereineen nimittää, ei aijota hankkia, muttei myöskään suurperheen tila-autoa jolla voisi kuljetella vaikka kylällisen kavereita kapakoihin. Rahat autoon poikamme saa, tai joutuu (miten vain itse sen haluaa nähdä) hankkimaan enimmäkseen itse Tähän kaikkeen on rakas poikamme vielä suostuvainen. Se onko hän yhä vielä auton hankinnan tulessa ajankohtaiseksi yhtä suostuvainen jää nähtäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 12:34

Vanhempien autoilla ovat saaneet aloittaa autoilunsa. Sitten niitä on jätetty heille käyttöön, ja itselle hankittu joku vähän uudempi. MItään hienoa ei olla koskaan ostettu, eikä sellaisia ole pyydettykään. Nytkin vielä kahdella on käytössä vanhempien autot, mutta ei mitään erikoista ajopelia, ei edes mitenkään turvallisia. Eihän auto koskaan voi ollakaan turvallinen. Eikä edes edullinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 13:27

Jälkikasvu sai ensin ajettavakseen vanhempien vanhat autot ja myöhemmin annettiin korotonta autolainaa oman auton hankkimista varten. Nuorimmainen ei ole ajokorttia hankkinut, vaikka on luvattu maksaa. Olisi vanhemmille paremmin kuski tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 14:27

Ei noista kumpaakaan, jälkikasvulla on jo auto. Ensimmäinen auto ostettiin kyllä mutta lopuista huolehtii itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 20:22

Jos minun vallassani on niin T U R V A L L I S U U S !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 02:16

Turvallisuutta ajattelen ennenkaikkea, jos noista pitäisi valita niin en kelpuuttaisi tuota vihreää autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 02:38

Aikanaan jälikasvu sai käyttää meidän autoa...Mutta nyt kun on 3:mas polvi..kyllä suunittelee minkälaisella autolla ajelee..kun on sellainen auto intoilija..että kunnostaa autoja..nytkin Fort Sierra mitä kunnostaa..ja 2 romua mistä ottaa osia..mutta kaikenaikaa tekee sitä hommaa...Mutta kyllä kuulemma hatuttaa..sanoi minulle tänään..
On kyllä vanha kupla käytössä millä ajelee..minkä on myös kunnostannu....
Nyt osti krossipyörän..mikä on todella kiinostuksen kohde..
Voihan näitä nuoria...harrastus on ainakin hyvä..kun jaksaa rassata näitä menopelejä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 03:13

Osta mieluummin banaani. Kerran nautittuna ja kuorittuna ei ole muuta jäljellä kuin muisto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:44

Turvallisuus ja pieni kulutus.