Maailman parhaat laivat Suomesta.Kuinka kauan?

www.iltalehti.fi/matkajutut/...3_ma.shtml

Avainsanat: parhaat laivat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 00:54

Eiköhän Korealaiset omine tämänkin laivan referensseihinsä?
www.faktaomfartyg.se/europa_1999.htm

Ei ole köyhien laiva 410 hyttiä ja 410 matkustajaa näkyy olevan Hapag-Lloyd rekisterissä.

www.faktaomfartyg.se/europa_...99_b_6.htm

Lisätty: 08.10.2010 - 11:46

www.stxeurope.com/?page=719

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 08:05

Niinhän tuo on voittanut jo monta kertaa..
Mutta taitaa olla Suomen laiva markkinat pienentyneet telakoiden sulkemisien johdosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:56

tarviiko suomalainen muuta ku optimijollan? taitoa tehdä löytyy vaikka mitä - eli kaikki rikkaat tilaamaan!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 09:01

Mieheltänikin meni työpaikka,kun laivanrakennus loppui miltein tyystin Suomessa,oli töissä alihankinta firmassa missä tehtiin laivan konehuoneen ja ilmastointi osia.Firma meni konkkaan,ei voinut mitään.Se on haava ,joka hei hevin umpeudu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 09:06

Ennustajan kristallipallo pyörähtää tässäkin asiassa kyllä toiseen suuntaan, kuin missä Suomi sijaitsee.
Ensinnäkin pylvästalossa pitäisi olla sellaisia henkilöitä hoitamssa asioita, joiden aika ei kuluisi vain vaalirahasotkujen selvittelyssä, vaan sieltä lähtisi liikenteseen myös suomalaista osaavaa tuotetta ja väkeä edustavaa henkilökuntaa. Ei riitä, että lähetetään laiva vartioimaan jotain rosvoilua sotivien maiden
edustalle. Ihmettelen, miten Stubb, jota pidän FIKSUNA ja ajattelevana ihmisenä sen teki.
Toivehan olisi mitä mieleisin, jos Suomi säilyttäisi laivanrakennus- osaamis ja tekomaineensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 09:17

Turun seudulla on telakkalaisilla näinä aikoina totiset paikat. Onhan viimeinen telakan valmistama risteilijä "Allure of the Seas" lähdössä tämän kuun lopulla kohden lämpimiä vesiä. Kerrotun mukaan tällä kertaa suoraan Turusta Meksikonlahdelle, ilman välipysähdystä. Uudesta tilauksesta ei ainakaan vielä ole tietoa. Eli, vastauksena kysymykseen: Turussa edessä on tauko laivanrakennuksessa, Raumallahan työt jatkuvat, joten ainakin jossain muodossa maailman parhaat laivat edelleen tulevat Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 14:18

Kilpailu määrää ja suomalainen työvoima on kallista maailman mittapuun mukaan. Koskee jo monia aloja. Minkäs sille teet, muuallakin on osaamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 23:47

Pistit vaikean kysymyksen..Toivon mukaan pitkään....onhan meidän miehillä taitoa siihen..lippu korkealle Suomen miehet,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:43

Vaikea ennustaa moista. Tahtoo olla niin että kun firmoilla alkaa mennä huonosti se myydään ulkomaille. Nämä sitten jonkinajan päästä siirtävät tuotannon omaan maahansa.