Minne laitatte nämä syksyn puiden lehdet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 08:03

Roskiin laittaa meidän talonmies...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 23:20

Kompostiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 06:36

osa kompostiin -ja mitä ei mahdu niin poltan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:04

Kompostiin osan ja kaatopaikalle loput.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 09:48

Niitä meillä tulee iso raktorin peräkärillinen.Ne laitetaan luontoon lahoomaan, notko paikkoihin.Mikä luonnosta, olkoon luonnossa.Ei ole ongelmia ollut koivun lehtien kanssa.Siinä siilit vetelee makoisia unia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 10:13

kunhan nyt suostuvat tuolta puista putoamaan niin siirtolavalla roudataan bio-kaatopaikalle, sellainen on komento täällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 10:46

Lappeenrannassa saa puutarha jätteen viedä Toikansuon kaatopaikalle,kaikki muu jäte menee Kukkurainmäelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 11:17

Jätän maatumaan paikoilleen metsään, jos tuuli ei vie muualle.
Järjen köyhyyttää köyhdyttää maata, kulettemalla niitä tien laitaa kauemmas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 11:54

Ne lehdet jotka eivät mene tuulen mukana tontiltamme muualle omia aikojaan keräilemme kasoihin ja kuljetamme ojanpenkoille siellä kasvavien rikkaruohojen peitteeksi. Joitain lehtikasoja käytän myös kuukkapenkkien peittelyyn suojatakseni ne näin, yhessä havunoksien kanssa, talven pakkasten tuhoisilta vaikutuksilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 12:30

Viime vuonna jätimme maatumaan paikoilleen, ruohonleikkuri silppusi ne pieneksi möhjöksi tasaisena mattona. Lumien jälkeen sitä ei paljon huomannut, suurimmat haravoimme kompostiin, mutta vasta keväällä. Niin aiomme tänä syksynäkin tehdä, haravointi on hullun hommaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 14:10

Itselläni ei ole lehtiongelmia, mutta siskoni perhe vie mökillle omakotitalosta suuren määrään maatumaan lehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 14:22

Maalla niistä huolehtii lähistöllä asuva maanviljelijä joka silppuroi koneellisesti lehdet. Sen laitteen nimeä en tiedä mutta asia toimii erinomaisesti. Toki vielä jää pois haravoitavaa ja ne laitanmme kompostiin.
Vielä ei ole mitään tehty koska lehdet ovat tähän saakka olleet vihreitä, paitis koivut ovat pudottaneet jo osan lehdistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:41

Silppu menee kompostiin.