Haravoitteko pihan,vai onko lehtiä keräävä leikkuri käytössä??

Meillä on lehtiä keräävä leikkuri..kun on paljon koivuja pihassa..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 23:19

Haravoiminen on mukavaa liikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 23:39

Ihan perinteisellä haravalla, ei ole kerävää leikkuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 06:37

tunnelma tulee haravoinnista. ehkä kunnei enää jaksa huhkia vois ostaa jonku ajettavan kerääjän. tai laittaa jälkikasvun töihin ( ne kolmannet sukupolvet kun innoissaan käyvät mummia kattomassa..... )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:02

No meidän talonmies ainaskin lehtiä aamusta puhaltelee ja lopuksi laittaa roskalaatikkoon...
Näin kaupungissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:05

Minä haravoin ja mieheni ajelee keräävän leikkurin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 10:42

pihatiet haravoin , jos ei isäntä sit kerää niitä sillä vempelillään ...muuten jätän madoille ruokaa tuonne puutarhaan sekä muihinkin paikkoihin , joissa niitä matosii vaan on ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 10:49

Meillä huoltomiehet käyttävät lehtipuhallinta ja myös haravaa.Haravoiminen on mukavaa hommaa,mitä minäkin olen tehnyt mieheni koti mökillä Ylämaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 11:58

Sekä että. .Meillä lehdet ajetaan nurmikolta pois sekä haravoimalla, että keräävän ruohonleikkurin avulla sillä kaikkia lehtiä ei saa pois pelkällä konevoimalla vaikka tahtoisikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 12:24

nämä 'tilukset' kyllä jaksaa haravoida, kävin jo vähän harjoittelemassakin, mutta 90 % lehdistä vielä roikkuu tuolla puiden oksilla (tulis nyt alas ennen lumia) , joten hommia on tiedossa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 14:42

No eipä noilla isommillakaan tonteilla näy useimmillakaan olevan lehtiä keräävää leikkuria käytössä.
Se voipi joillekin olla kiva huvikin. Kaupunginkiinteistöisssä esim. Pihlajistossa kun oli lehtiharavointitalkoot¨
syksyllä ja keväällä ns. pihatalkoot, niin perheen pienimmtkin olivat iloisena mukana, oli varattu karkkia ja limua heille, makkaraa isoimmille ja pienimmillekin ja saunat vielä päälle. Isot pojat ja tytöt saivat saunakaljat jos halusivat. Nytkin puhun taas siskostani kun hänellä on omakotitalo, hän hakee oikein Alavudelta noin 60-70 km päästä sellaisen 4 -vuotiaan pojanviikarin tamppaamaan lehtikuormaa, on kuulemma joka vuosi ollut harrastus,Heillä tampaamista onkin kun on paljon vaahteroita ulkona.Tulee isoja
lehtiä. Hyvä haravoimiskelejä ja haluja kaikille ahkerille uurastajille, minäkin muuten haravoisin, mutta
kun ikävä taas sanoa nuo olkapäärepeämät estävät niin paljon kivaa askartakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 19:55

Meillä aina haravalla haravoidaan. Tarkasti katson haravan minkälainen se on piikeistään. Ei kaikki kelpaa haravointiin lähi mainkaan. Mutta ihanaa puhdetta ulkosalla vaikka niitä on niin pirukseen.että viikon saa olla ahkera.Siittä huolimatta puhaltimella en rupeaisi niitä puhalteleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 03:20

Harvathan on ne kun haravoivat,
vaikka tuuli puusta lehdet toivat.

Uuden kasvun ne antakoon,
katseemme kevätaurinkoon.

Puhalletaan mikä puhallettavaa,
aivan turhaa se on haravoitavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:40

Isäntä ajaa keräävällä traktorilla. Minä ripsin ahtaat paikat haravalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2010 - 17:09

Meillä haravoitiin siihen saakka, kunnes talonmies sai sydärin.Nyt kun ukko hoitelee pihaa, niin on ilmestynyt jos jonkinmoista konetta.On puhaltavaa ja lumia lennättävää.
Talonmies=talon rouvashenkilö.