Vieläkö muistatte mitä Karpo kyseli matkustamisesta?

1963 Pohjois-Karjalassa;
www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=4583

Avainsanat: matka-avaruuteen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 22:02

Karpo kyseli paljon asiota..on kyllä tullut seurattua uusintojakin..Ihan mielenkiintoisia asioita tullut esiin..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 15:16

No Karpo tiesi, nyt on jo totisinta totta.
Vaikka ei tällainen maallikko sinne pääsekään, pitää saada lottovoitto, ja vaikka saisinkin niin ei kiinnosta tuhlata rahat siihen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 15:55

Kyllähän karpo osaa hommansa.Sitä on tullut katseltua ,uusintoja myöten. En minäkään mihinkään avaruuteen lähtisi.Kyllä maanpäällä on niin ihanaa.ei näin ihanaa paikkaa ole toista löytynyt.Enkä ole lentokoneessakaan koskaan vielä ollut.Mutta hyviä juttuja karpolla ,totisinta totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 18:57

No enhän minä sitä jutttua nyt muista, mutta kuuntelin pätkäsi ja Karpo oli 27.6.1963 haastattelemassa Pohjos-Karjalan väkeä,lähtisivätkö kuulennolle. suurin osa epäili, jotta uskaltaisiko sitä lähteä.
Vaimo lähtisi Venukseen ja mies myhäili, että jos siellä olisi isoja omenia, niin liekö oman aataminkaan tarvitsisi koko omenaa yksin nielaista.
Jonkun mielestä siellä voisi olla paremmat päivät kuin Pohjois- Karjaalan kivisillä pelloilla.
Eräs emäntä suri, etteihän siellä kuussa voisi pestä pyyykkiäkään, kun missä ne siellä likaantuisi.
Yksi mieshenkilö voisi vaimonsa lähettää sinne , jos hän olisi vanhempi, mitäköhän miehellä mielessä.
eräs ukkeli pelkäsi, jos vaimo jäisi sinne reissulle. Rohkeinkaan rokan syöjä ei vaimoaan ottaisi mukaan
siinäs sen näkee, miten ne meidän omat rakkaat jörrikkäämme tykkäävät meistä vaimoihmisistä.
Juri Gagarin oli huhtikuussa 1961 lentäntýt avaruudessa ja siitä kait karpo sai kimmokkeen lähteä haastelemaan Karjalaista kansaa.

Lähteet:
Jumppiksen lähde.