Missäs sinä synnyit ?

Itse synnyin lopulta Naistenklinikalla, joka oli siihen aikaan osittain sotilassairaalana, mutta toisilla on paljon jännempiäkin paikkoja, kuten esim. Hemmolla

www.iltalehti.fi/perhe/20101...uutiskirje

Avainsanat: syntymäpaikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2010 - 22:00

Kangasalaksi on merkitty syntymäpaikkani silloisen asuinpaikan mukaan, kuten sillon olen ymmärtäny pitikin laittaa, mutta Tampereella varsinaisesti synnyin, synnytyssairaalassa luulisin, jostain syyyst en ite muista tapahtumaa:)

Lähteet:
perimätieto

Kysyjän kommentti

juttujen varassahan tuo tieto on meillä jokaisella, vai väittääkö joku itse muistavansa ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 10:45

Minäpäs synnyin Mehiläisessä. Oli jo tuolloin yksityissairaalaa. Oli olevinaan vähän sellainen hienompi paikka. Näin olen ymmärtänyt. Painoinkin sellaiset melkein viisi kiloa. Toivat muita lapsia syömään yksi kummallakin käsivarrella, mutta minut yksinään. Jyskyksi kutsuivat. Syntymävika, jonka kanssa olen kamppaillut lopun ikäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:41

Suomen Turussa Heidekenillä ( miten sitten kirjoitetaankin ).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:51

Turussa Heidekenillä tuli tultua tähän maailmaan, ja en ole kauas päässyt kun tuonne on noin 1.5 kilometriä matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:54

On tainnut olla niin arkinen paikka kuin sauna.
Vai syntyi Hemmo taksissa, on niitä ihmisiä ensiparkaisun saanut tehdä kansainvälisillä lennoillakin. Ovat muistaakseni kinanneet syntymäpaikasta ja kansallisuudesta.

Lähteet:
www.hs.fi/keskustelu/Finnair...p;start=40

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 12:48

Hienossa paikassa minäkin olen syntynyt, en nyt kerro sairaalan nimeä.... mutta briljeeraanpa vähän kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 13:01

Suurin osa varttuneemmista Turkulaisista on syntynyt Heidekenillä. Osuvasti on nimi annettu sinne johtavalle tielle. Se on Neitsytpolku. Lopun tekstistä hain wikistä.

Heideken on entinen synnytyslaitos Turussa, III kaupunginosassa. Heideken toimi synnytyssairaalana 1800-luvulta lähtien aina 1900-luvun loppupuolelle asti. Heideken sai nimensä sen perustajan, lääketieteen ja kirurgian tohtorin Carl von Heidekenin mukaan. Alun perin Heideken avattiin vuonna 1890 yksityiseksi synnytyslaitokseksi. Vuonna 1995 pitkän kädenväännön jälkeen se suljettiin, ja kaikki synnytykset siirrettiin Turun yliopistolliseen keskussairaalaan, jossa oli jo 1970-luvulta lähtien hoidettu noin puolet synnytyksistä.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Heideken

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 14:15

Heideken johtaa;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 15:30

Miepä pistän paremmaksi..olen nimittäin syntynyt vanhan hirsimökin pikku kamarissa, siis lapsuuden kodissani. Naapurin isäntä, mummoni ja kätilö Pielavedeltä olivat auttamassa minua maailmaan. Synnytykseni on ollut pitkä ja kivulias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 15:54

On sitä ennenkin osattu synnyttää taksissa, meidän perheessä ainakin. Minunkin maailmaantuloni tapahtui pirssin takapenkillä aivan samoin kuin Iltalehden nainitseman Hemmon, tosin monta, monta vuotta aijemmin ja niin lähellä sairaalaa, että loppumetreillä avuksi ehti jo joukko sairaanhoitajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 15:59

Jos tänä päivänä tapatuu synnytyksiä autoissa ja millon missäkin. Minä synnyin vanhassa saunassa.Siellä minut pestiin ,ja kapaloitiin.Siitä sisälle vähin erin kuten äitinikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 18:03

Minä olen syntynyt Turun Heidekenin synnytys sairaalassa. Ja lapseni olen myös siellä synnyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 19:02

Kovin paljon on TurkulaisiaTturun Heidekenin sairaalssa syntynyt. Mutta joukkoon mahtuu yksi Keski-Suomen Keuruun vanhan sairaalan suojissa syntynyt, Veljeni ja siskoni syntyivät kotona, mutta minä sain vähän hienomman kohtelun, kun pääsin esikoisena sairaalan pästämään ensihuutoni ja liekö siinä tullut
jotain muutakin mukana, ainakin sitä lapsipihkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 19:37

Noin 30 km nykyisestä asuinpaikasta..synnyin äidin kotitalossa,mummon kammarissa..Kun kätilö saapui paikalle meinasivat,että kyllä kahvit ennättää juomaan...mutta minulla oli kiire maailmaan...ja kahvit olivat juoneet vasta,kun oli syntynyt ja kapaloissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 09:10

Mie synnyin Lappeenrannan Linnoituksessa siellä oli siihenaikaan synnytys sairaala,eli hyvin historiallisessa paikassa.Keskussairaala valmistui vasta 1954.Mieheni on syntynyt Yämaalla kotimökkinsä pienessä kammarissa ja poikani on syntynyt Helsingin naistenklinikalla,että on paljasjalkainen stadilainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 10:49

minä näin ensivaloni vammalankeskussairaalassa .... jossa on myöskin syntynyt 2 muuta sisarustani .. itse synnytin ... tyksissä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 13:24

Minä synnyin kotona, mummon kammarissa. Kaikille ilmoitettiin, että poika tuli. Kun kätilö sitten myöhemmin ehti paikalle, totesi hän että tyttö tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 20:30

"Kolomen J:iin Kaijjjaanissa" ja ihan keskussairaalassa - olivat edelläkävijöitä siellä kun sellainen löytyi kylästä sata vuotta sitten:):)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:38

Enpä muuten tiedä. Syntymäkotikunta on kuitenkin Helsinki. En tiedä edes kellonaikaa - äiti ei muista tuollaisia pikkuseikkoja.