Onko sinulla ollut puutarha palstaa vuokrattuna?

Ystävälläni oli palsta vuokrattuna ja hän kasvatti siellä porkkanaa,sipulia retiisejä ja kurpitsoita.osan sadosta sai itse,loput varastettiin.häntä harmitti kamalasti ja meitä hänen puolestaan.Suuren vaivan näki ja joku tai jotkut nauttivat työntulokset.

Avainsanat: puutarhapalsta vuokrattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2010 - 08:22

Ei ole vuokrattuna, en ole koskaan ollut varsinaisesti "maanmöyrijä". Maalla on peltomaata ja pieni osa siitä on annettu parin 4H-kerholaisen käyttöön ja saavat viljellä siinä puurtarhakasveja. Hieman sitä satoa tulee meillekin maistiaiseksi.
Muutamalla tuttavalla on vuokrapalsta ja vantaalta olen kullut että seillä on käyty varastelemassa satoa, ovat järjestäneet jonkinlaisia vartiointia vuorosysteemillä. Naisihmiset sanovat kyllä ettei sinne yksin iltamyöhällä uskalla mennä edes vartioimaan, ties millaisia tyyppejä siellä liikuu... osa ei kuulemma näytä tämän maan kansalaisilta kun heitä on yritetty jututtaa ja häätää pois.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 09:46

Ei ole.Me emme enää ole pitäneet omassa pihassamme kasvimaata.sen pitäminen on aika työlästä hommaa.Olen saanut tarpeeksi kitkemisestä jo lapsena ollessani kun niitä joka kesä kasvimalla niitä pois kitkin.Ostamme vihannekset ja juurekset kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 09:49

Oli joskus menneinä vuosina.
Nyt on toi kakkoskoti (Oik.1:nen)Mouhijärvellä(Sastamala).Siellä on lääniä,mitä viljellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 09:59

monena vuotena suunnitteilla on ollut, vaan on jäänyt suunnitteluasteelle, ehkäpä tulevana suvena.
enoni ja siasareni pellon ja puutarhan kasvatteja olen saanut pitkin syksyä nauttia. eipä ole tarvinnut muutakuin käydä hakemassa ohimennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 10:09

Kerran oli. Pieleen meni. Kertaheitolla uskoin, etten ole viherpeukalo. Nyt sitten mökin pihalla joitakin kasveja. Pensastomaatit tuottivat tänä vuonna hyvän sadon. Helppo ratkaisu niiden osalla oli iso (80 litran) saavin puolikas. Multaa täyteen ja 5 cm:n päähän pohjasta muutama reikä, että liika vesi pääsi pois. Kannattaa kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 10:48

Oli kolme vuotta ja täksi kesäksi annoin pois (nyyh). Vieläkin kaipauksella mietin porkkanoita, punajuuria, papuja, kurkkuja, salaattia ja perunoita. Piti luopua, kun oli remontin tekoa.

Sen verran kasvatan pihan kasvilaatikossa, jossa on eri salaatteja, yrttejä (lehtipersilja, tilli, basilika, rosmariini, salvia, tinjami, míntua) ja papuja, että saa mausteet omasta takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 10:48

On ollut joskus. Tänä kesänä emme viljelleet maassamme mitään, sillä minulla ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa. Enkä perunoita ja porkkanoita syönyt viime vuonnakaan. Ehkä ensi kesänä yritämme sipuleita ja kaalia. Niin ja tietenkin salaaattia ja tilliä sekä persiljaa. Ehkä sensi kesänä on edes vähän enemmän aikaa kitkeä ja harventaa. Ehkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:43

Ei ole Kaksi vuotta sitten ostin rintamamiestalon maalta ja siihen kuuluu 3000 neliön tontti. Puolet on puutarhaa ja puolet peltoa jota naapuri tällä hetkellä kylvää. otan sen jossain vaiheessa hyötykäyttöön, mutta ensin talo kuntoon sisältä ( melkein jo ;) ja sitten ulkoa. pihatöitä tietty saa tehdä vaikka kuinka nyt jo, mutta jos kahden vuoden sisään saisis sen kasvihuoneen vanhoista akkunoista tehtyä. ja innostuin kun telkussa tehtiin kohokasvipenkki. sen voisi jo tänä syksynä väsätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:44

Joskus on tullut harkittua, mutta olen muutamilta ystäviltäni kuullut että joku muu nostaa sadon, joten tuo haave tukahtunut siihen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 13:11

En ole paha vuokrailemaan maata, isänmaakin on velimiehellä.
Tuossa seinustalla näkyy viinirypäleet, luumut jne. kypsyvän.
www.aijaa.com/v.php?i=6837835.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 16:08

Asun maatilalla ja tuota viljelemätöntä peltoa enemmän kun omaksi tarpeeksi.Sinä olen aina kasvatellut lantut, nauriit, porkkanat,punajuuret,perunat yrtit, kukat,artisokat, marjat,sipulit,ja hyviä nokkosia vaikka kuinka. Omenapuita.Multa koskaan ei kukaan ole varastanut mitään maasta. Herneitäkin oli paljon eikä kaikkia tullut syötyä.
Muttta kun meillä ennen oli koira se osasi mennä nostaan porkkanoita naatista ylös. Söi aikansa ja tuli pois.Tänävuonna tuli kaikista mahtava sato ja makeita ,hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 19:04

Monta vuotta aikoinaan 1970 luvulla oli kaksikin aarin kokoista plänttiä.
Taisi olla enemmän huvin vuoksi se homma kuin, että omaa suutaan ajatteli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 19:39

Ei tarvitse vuokrata puutarha palstaa,kun on ikioma piha,missä on kasvimaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 23:45

Ei ole, asun maalla niin en tarvitse. Harmittaa ystäväsi puolesta, kyllä ihmiset ovat röyhkeitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:37

Ei ole ollut.