Hyvää torstaita!Mikä on suurin näkemänne tai kasvattamanne kurpitsa?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml

Avainsanat: kurpitsa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 12:59

Komia kurpitsa on Helsingissä kasvanut!!!??

Että vielä leikkipuistoon näytille!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 07:08

Tuo on komea kyllä, mutta on tullut vain lehdissä ja televisiossa nähtyä näitä isoja..
Näin kaupunkilaisena ei ole tuota kasvatus mahdollisuutta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 07:43

ettei olisi trikkikuva ;)
en ole koskaan kasvattanut kurpisoita,
enkä ole kyllä luonnossa nähnytkään noin suurta.

maailman parasta serkkuni vaimon valmistamaa kurpitsapiirakkaa olen Thanksgivingpäivällisellä nauttinut jenkeissä muutama vuosi sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 08:33

Johan on kurpitsalla kokoa ja painoa ainakin kolmen miehen verran. En olisi uskonut, ellei olisi ollut kuvaa ja lehtijuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 08:57

Kyllä en olisi uskonut että noin suureksi kurpitsa kasvaa.Kyllä miniäkin on koittanut kesäkurpitsaa kasvattaa ,ottaa siitä kuulemma siemeniä, ensi vuodeksi.Toi ei ole enään hyvää syötävää,luulisin.
Mutta hilloahan tuollaisesta tulee.Tämä kesä kyllä kasvatti kovasti kaikkia jurtteja. Perunoistakin potkupalloja. Ten muusia ja hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 09:18

Kuvan kurpitsa on kyllä valtava,en ole noin suurta kurpitsaa nähnyt ikinä.En ole kasvattanut itse edes kesäkurpitsoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 09:29

No onhan tuossa kurpitsalaatin aineksia moneksi päiväksi. en ole itse nähnyt muuta kuin kuvissa isoja
kurpitsoja, mutta ei itellä ole koskaan onnistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 19:45

Kyllä olen paljon kurpisoja kasvattanut..mutta en tuollaista jättiläis kurpisaa...Tänä kesänä kurpitsojen määrä oli varmaan vähän alle sata...ne olivat kesäkurpitsaa..
Kellarissakin on vielä kurpisoja..pitäisi ne valmistaa vielä ruuaksi..ennen kun lähden lomalle..
On todella herkuteltu kesäkurpisoilla...ja jaettu kaikille halukkaille..
Itse kasvatin taimetkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2010 - 08:57

enpä ole kurpitsoita sillä silmällä katsellut. onhan torilla joitakin ollut -enemmän ne piskuset koristekurpitsat kiinnostaa.
isoin on siis varmaan omalla rapuilla nököttävä halloween kurppis. siinä se virnuu ja odottelee että illan tullen kynttilät sytytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2010 - 21:36

Eiköhön tuo ollut ihan normi kurpitsa minkä minä olen viimeksi nähnyt. Sellainen jalkapallon kokoinen.