Oletko tavannut ketään joka on leikkauksen jälkeen... ihan turvoksissa??

Kävin illasta katsomassa tyttären tytärtä sairaalassa,kun leikattiin palleatyrä..Kasvot oli ihan turvoksissa ja vasemman puoleinen..olkapääkin oli kun puhallettu ilmapallo..kovat oli säryt kipulääkettä jatkuvasti suoneen..jano oli kova...sienenpalasella sai kostuttaa suuta,kun ei voi juoda..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.10.2010 - 07:18

Olen nähnyt ja se kuuluu leikkauksen jälkeiseen olotilaan. Turvotus laskee kyllä. Itsekin olin, kuin ilmapallo tähystysleikkauksen jälkeen. Saa ja pitää päästellä ilmaa reippaasti ulos sanoi espanjalainen lääkäri leikattuaan minulta puhjenneen umpparin.

Kysyjän kommentti

Kiitos..Kunhan oppii vielä tuon uudelleen nielemisen..siinä todella vaikeuksia..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 22:38

Kyllä aina ekat päivät kaikkein pahimpia. Mutta nyt eteenpäin toivon jaksamista teille kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 23:09

jostain luin, että palleatyrän leikkauksessa tähystysmenetelmällä vatsaontelo täytetään hiilidioksidilla hyvän näkyvyyden takaamiseksi. hiilidioksidi poistuu / haihtuu yläkautta, elikkä varmaankin sentakia on turvotusta.

minulla myös taannoin mahan tähystyksessä vatsaontelo täytettiin hiilidioksidilla,
ensin oli maha kuin tynnyri tai iso potkupallo, kunnes se turvotus alkoi haihtua ylöspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:00

lääkitys kerää nestettä - kyllä ne siitä laskevat. pahan näköistä aina.
itsekin olen ollut turvoksissa - sormista varsinkin huomaa että on kuin nippu nakkeja. mutta kun rupee nesteet liikkumaan ni avot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:53

Kyllä olen nähnyt.
26vuotta sitten äitini joutui aivokasvain ( kahden munan kokoinen) leikkaukseen, ja kun menin katsomaan, isäni varoitti puhelimessa minua että äitiä ei tunnista ollenkaan.
Menin huoneeseen jossa makasi yksi ja ainut nainen, mutta olihn tuolla minun äitini kädet.

Silloin äitini sanoi olleensa tappelussa ja minä vaan vastasin siihen että missä kunnossa tuo toinen osapuoli on...
Nykyään ollaan naurettu äitini kanssa sitä koko episodia.
Hän selvisi koko aivokasvaimesta, ja ei enää tarvitse mennä kuvaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 09:10

Leikkauksen jälkeen tulee erilaisia "poikkeamia", ei niistä maallikon kannata pelästyä, kuuluvat asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 17:00

Alku aina hankalaa.Leikkauksen jälkeen varsinkin.Aika parantaa muutokset kropassa ja kasvoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 17:09

Empä ole nähnyt, mutta hyvää tietoa sain näistä, sillä pelkään, että edessäni on vatsahaavan leikkaus
tähystämällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 20:44

On sitä itse kullakin ilmennyt. Kyllä se turvotus aikanaan laskee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:39

Ovat joutuneet työntämään ilmaa mahaan jotta leikattava kohta on tullut paremmin esiin. Se turvotus kyllä häipyy ajanmyötä. Pikaista paranemista tyttöselle.