Kaupunkini ei halua näköjään vastaanottaa tätä vanha Bore tuohon jokiväylään, Seppo Lehtinen valtuutettu on asettanut että turhaa? ONKO SE NIIN TURHAA.

Hän arvuuttelee että ei olisi kannattavaa. Minun mieheni isä toimi lämmittäjänä nolla buures, ja ensimmäiset matkustajat kokivat vähemmällä rahalla innon mennä edes Ruotsiin ja niitä työpaikkoja joita voitiin kielitaidottomille tarjota, minä itse nuorena olin laivasiivojana kerätäkseni rahaa opiskeluuni, oli Siljan paatteja . aamuin sekä illoin. Nordia. Floria , Skandia sekä aina keskiviikkoisin koko päivän tämä nolla boore.

Lisätty: 05.10.2010 - 14:22

Kauniit kerrostenväliset kaidepuut sekä puupinnat muutenkin kiilloitettiin hyvältä tuoksuvalla vahalla, ei ollut hyteissä toilettia, käytävällä yhteinen suihku ja ja toiletti, hytissä vain lavuaari ja peili sekä 2 lasia, vuoteet piti sijata täydellisesti ja hinta oli niin kallis että ei samaan ruokailuun kyennyt nähdä niitä Ruotsin emmigrantteja.

Avainsanat: nolla bore

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 14:45

Hienoa, että joukko aktiivisia ihmisiä on panostanut vanhaan Bore -alukseen niin, että se säilyy seuraavalle sukupolvelle.
Laivan sijoituspaikka on herättänyt paljon keskustelua turkulaisissa ja myös ulkopaikkakuntalaisissa. Asiasta ollaan montaa mieltä.
Mutta, entäs jos kauppa ei käykään odotetusti. Kuka maksaa ylläpidon siinä tapauksessa, turkulaiset veronmaksajat vai vapaaehtoiset lahjoittajat? Kaikkein huonoin vaihtoehto olisi hoitamaton laiva Aurajoen suulla ja hoitamaton laiturialue roskineen. Huonosta alusten ja laiturien hoidosta saa kesäisin kokemusta katselemalla Förin kulmilla olevia käytöstä poistettuja aluksia.
Toivottavasti Bore ei tule kokemaan samaa, ei toivottavaa kohtaloa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 14:01

kyllähän sinne aurajoen rantatolppiin vielä mahtuu , ja eikös sitä suunnitella retkeilymajaksikin , joka oiskin hieno paikka retkeilymajalle minusta ... toivotaan nyt parasta , et paikka löytyis ja kaavaillut booren suhteen toteutuis :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:58

Totta kai tuo meidän jokimaisemaan mahtuu, otetaan noista ravintolalaivoista joku pois...
Kyllä meillä noita juottoloita riittää siltikin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 15:37

Minulla on luja usko siihen, että Nolla Bore paikkansa löytää tuosta jokirannasta valkoisen talon edestä. Sillä puolellahan suuret laivat aikoinaan seisoivat telakalla. Onneksi on niin, että ei yksi pääskykään kesää tee. Sitten kun on paikallaan mennään katsomaan komeata laivaa. Sinne jokirantaan se kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 19:15

Sitten kun se on retkeilymajana käyn siellä, Vuonna 1963 olin viikon Turun retkeilumajassa yöpymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 20:45

Kävin tänään katsomassa ja kuvaamassa Borea.Katsokaa matkakuvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 09:21

Vaikea sanoa mikä on oikein, kustannuksia tuosta tulee joka tapauksessa ja kuka ne maksaa?Ylläpitokustannukset ovat varmaan mittavia ja sitotuuuko jotkut vapaaehtoiset niihin? Jos turkulaiset veronmaksajat haluavat maksaa, niin siitä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:31

Olen hieman huono sanomaan nyt yhtään mitään kun olen ollut poissa tapetilta kaikkien asioiden suhteen.