Pesetkö pyykkisi 40 asteessa vai 60 asteessa? Itse pesen kirjopyykin 40 asteessa ja lakanat 60 asteessa.

Avainsanat: pyykin pesu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 10:14

lakanat ja hantuukit 60 asteessa, pölypunkit kuolee.
värilliset 30-40 asteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 10:14

lakanat pyyhkeet ja alusvaatteet pesen 60C ja muut hienopesu ohjelmalla.Villavaatteet villapesussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 11:23

Ihan samalla tavoin minäkin pesukonetta käyttelen silloin harvoin kun sattuu kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 11:36

Minä pesen eniten 60 asteessa kaikenlaista, ja 40 asteessa niitä joita kuuluukin, ja päivittäis pesuohjelmalla sellaisia jotka ei pesua niin vaatisi mutta raikastusta niihin haluan, yleensä kun kausivaatteita vaihtelemme niin talven kun ovat kaapissa olleet , pesen ne pikaohjelmalla, kestää se ohjelma vain 30 min.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 11:48

Nyt on tullut kirjopyykin kanssa vähän sellaiseen tulokseen että lämpötila nostettiin 50.Ennen oli 40 liian alhainen. Muut menee mitä koneesta lähtee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:35

lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa ja muut vaatteen ohjeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:52

Lakanat tulee pestyä kuin pyyhkeetkin 60, ja eri asut vaativat eripesu ohjelmat, ostin Turkista paidan joka täytyy pestä 30 ilman linkousta muuten tuo valoa heijastava osa menee pilalle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 19:11

Lakanat, pyyhkeet 60 astetta ja muut kevyemmät asusteet ohjeen mukaan 40 tai 30 sekä käsinpesen myös paljon, Nythän oli juuri puhetta TV.ssä, että ruokalusikallinen riittää hyvin pyykin puhtaaaksi saamiseksi.
90 astetta en käytä enään ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 19:55

Lakanat ja pyyheliinat pesen minäkin 60 asteessa...muun kirjopyykin 40 astetta..Käsin psen parempia mitkä eivät tykkää oikein konepesua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 00:17

Sekä että. Pyyheliinat aina kuudessakympissä, samoin lakanat. Mutta normaalit vaatteet neljässä kympissä. Mutta jos on jotain oikein kurasta ja likaista, sitten kuudessa kympissä. Käytän pikapesuakin paljon, sellaisille aroille tekstiileille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:07

kyllä se on 40 astetta mihin rysäytän.
ei tartte pelätä niitä venymisiä vaatteissa ja pääsee pienemmällä plokkaamisella.
tietysti liinavaatteet ja pyyhkeet menee 60 asteeseen. sama pesuaine kaikissa väreissä jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:27

Missä lämpötilassa milloinkin. Riippuu siitä mitä koneeseen ahdan.