Tiedätkö mikä on rahapuu?

Avainsanat: rahapuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 08:26

joskus taannoin ikkunallani oli rahapuu. vaan ei koskaan ehtinyt kukkia.

tässä virallinen kuvaus rahapuusta:
Rahapuu on kestävä ja koristeellinen paunikko, joka kasvattaa ranteenvahvuisen rungon sekä taajaoksaisen, säännöllisen latvuksen. Lusikanmalliset lehdet ovat vastapuikeat, paksut, kauniin vihreät ja joskus punareunaiset. Rahapuu tunnetaan myös nimillä paunikko, paksulehti, paratiisinpuu, Juudaksen puu, norsupuu, rasvatammi ja elämänpuu.
Paunikot ovat kasteluvirheiden ja talvehtimisen suhteen suvaitsevaisia. Vanhemmat kasvit voivat kukkia punertavanvalkoisin kukin. ( puutarha.net )

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 07:36

Minä olen sellaisia nähnyt, on kovalehtinen kasvi, ja lehdet on sellaisia kolikon näköisiä pyöreähköjä. En ole sitä ikinä kukkivana nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 07:41

totta kai tiedän on ollut joskus itselläni kahtakin lajia...

Muutamissa häissä olen oikeen hienon rahapuun nähnyt on kasvattanut seteleitä ja kolikkomullassa asustelee...

Lähteet:
www.google.fi/images?hl=fi&a...CEkQsAQwBA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 08:35

Viherkasvihan se on ja minulla ei suostunut kasvamaan ainakaan nuorempana...ilmankos sitä näin köyhä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 08:56

Vihreä huonekasvi, jollainen meilläkin oli. Ei voinut oikein hyvin. Mahtoikohan olla enteellinen??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:17

On ollut kaksikin komeaa rahapuuta, viimeisen annoin siskolleni noin metrin korkeana pensaana.
Rahapuuta pitää leikata pensasnmaisena se on kaunis, muutoin se kasva pitkää honteloa vartta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:32

Meillä on kotona ollut sellainen, ei enää. Samoin oli entisellä työpaikallani työhuoneessani ja myös parissa muussa huoneessa.
Ovat kasvaneet aika hyvin eli kauniisti pensaaksi mutta sitten sain kuulla että se on allergisoiva kasvi ja hävitin sen.
Työpaikalla esimeiehn huoneessa oli rahapuu mutta valitteli ettei se tuota mitään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:53

Rahapuu on kukka joka minulla on joskus ollut. Kasvaa aika isoksi jos osaa sitä hoitaa hyvin.Minä leikkasin rahapuuta kun se minulla oli,mutta sitten se vaan yks kas kuoli vaan.En tiedä mistä johtui se oli minulla monta vuotta.Ei ole kyllä tullut uutta hommattua.Kaupoissa niitä nykyään ihailen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 10:22

Paksulehtinen kasvi on rahapuu,meillä ei sitä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 12:00

Oikein vanhan ajan kasvi, teki lehtiä kovasti kun rahavarat kasvoivat ja pudotti lehdet kun pussi oli tyhjä.Muistan kun mummoni elikkä mamma, katseli aina omaa rahapuutaa. Hän kertoi asiasta nän.
Minusta se on sitkeä ja kaunis pikkulehtinen bonsai puu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:31

tuollainne pikkunen rahapuun alku löytyy akkunalaudaltanikin ... olen joskus nähnyt sen olevan kasvatettenua kuin bonsain , jotta yritän moista itsekin .. jos siittä koskaan sitten sellaista kasvaakaan .. se jääpi nähtäväksi .. jos niin hyvin käy , et siinä onnistun niin jonkun vuoden kuluttua palaan asiaan ja kuvan kera :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:39

Paksulehtinen viherkasvi, olen joskus muinoin sellaisen nähnyt. Itselläni ei tällä hetkellä ole kasveja lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 20:19

Joskus aikanaan ollut rahapuu..on paksulehinen ...varovati kasteltava,että ei tiputa lehtiä....vai onko se sitten rahan tippumista..!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 22:10

Maxmani Oy:n tuotteina ovat pikalainat, eli kansanomaisemmin pikavipit. Rahapuu-pikalaina on Maxmani Oy:n myöntämä vakuudeton 50, 100 tai 200 euron suuruinen laina kahdeksi viikoksi. Lainansaanti edellyttää 25 vuoden ikää, puhtaita luottotietoja ja säännöllisiä tuloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:26

Vein sellaisen erään kuntatalouden varojen varassa toimivan laitoksen johtajalle lahjaksi. Hyvin ovat pärjänneet, liekö rahapuu tuottanut hyvin, en tiedä, mutta jotain merkitystä silläkin on varmasti ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:59

Yritin joskus hullun vimmalla saada rahapuuta kasvamaan. Turhaan. Sitten huomasin sen vieressä itävän onnenpuun, joka onkin kasvanut suureksi ja kauniiksi. Rahapuu on saanut kuihtua. En välitä siitä.