Asutko vielä syntymäpaikkakunnallasi, vai oletko muuttanut työn perässä pois.Ja kentie jo paluumuuttja?

Itse olen paluumuuttaja, kotiseudun kutsua kuunnelllen ja toivoa elätellen pienen ikäni.

Avainsanat: kotiseudun kaipuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 12:09

Asun synnyin paikkakunnasta noi 20km mutta sitten siitä isän ,äidin matkassa pian, ihan lähettyville ,jossa koulut käneenä kasvoin nuorukaiseksi.Heti kansalaiskoulusta pois jääneenä löysin tuon ikiihanan miehen.Se toi minut mukanansa tähän kanta-hämeeseen.Tässä samasessa paikassa oltu
42 yhteistä vuotta.Työt,vapaaajat,asumiset kaikki yhdessä.Kyllä on kaunista muisteltavaa .Aivan mahtavaa.Terveenä ollaan saatu toistaiseksi olla.

Kysyjän kommentti

Kiitos kotiseutu-uskollisuudestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 00:47

Juuri muutin kauas pois.
Ei ole vielä ehtinyt koti-ikävä iskeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 01:10

En asu synnyinseudullani, osaksi olen työn perässä lähtenyt pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 07:18

Minä asun synnyinpaikkakunnallani ja aion loppu elämänikin täällä asua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 07:45

Asun synnyinseudullani, en ole ikinä täältä pois haaveillut ja ei ole kyllä uskallustakaan, edes Raisioon...
On tullut kyllä asusteltua molemmilla puolilla jokea...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 08:37

Melkein asun synnyinseudullani, naapurikunnassa vain ja lapsuudenkotiini on matkaa noin 20 km. Asuin välissä kaupungissa yli 20 vuotta ja muutaman vuoden ulkomailla. Olen siis juurilleni palannut ja hyvä näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 08:42

Monen mutkan kautta olen palannut takaisin Etelä-Pohjanmaan maakuntakeskukseen Seinäjoelle vuonna 2005.
Ensimmäinen muutto pois kotiseudulta nuorena likkana oli haikein ja vaikein.
Lapissa asuessa aluksi ahdisti, kun ei nähnyt kauas niinkuin Etelä-Pohjanmaan lakeuksilla. Lapissa oli tunturit edessä, paitsi jos tunturin huipulle kiipesi.
Kotimaassa muuttojen sekaan mahtuu myös Hollanti ja Saksa jossain vaiheessa elämän.
Vaan tuskinpa tänne jään, onhan täällä jo 5 vuotta viivähdetty, pisin aika mitä olen yhdessä paikassa aikuisena asunut on 7 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 08:55

Turussa olen elänyt ja työpaikkalla aikanaan ahertanut koko ikäni. Seuraava paikka mihin muutetaan on se, jonne mennään jalat suorana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:38

En asua synnyinpaikkakunnallani. Opiskelu vei ensin ulkomaille, samoin työ. Sittemmin palasin kotimaahan ja jatkoin opintojani. Työ löytyi myös nykyisetlä asuinpaikkakunnaltani.
Olen tyytyväinen siihen että olin sen verran rohkea jo nuoruudessani ja lähdin pois Suomesta, kielitaito tarttui, opin paljon sosiaalista kanssakäymistä ja erilaisia tapoja (Eurooppaa kuitenkin).
Synnyinpaikkakunnallani olen säilyttänyt kiintopisteen eli omaisuutta ja siellä kyllä käyn tämän tästä.
Vapaavuosinani tulen kyllä osan vuotta oleskelemaan poissa Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 10:32

Kyllä,asun synnyinkaupungissa,en ole ikinä edes suunnitellut muualle muuttoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:43

En asu synnyinpaikkakunnallani, muutin perheeni kanssa jo ollessani pieni. Todennäköisesti Helsinki tulee olemaan aina asuinpaikkani, vaikka vapaavuosina tulen viettämään aikaani paljon mökillä ja pois Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 20:23

Kävin syntymässä mummon kammarissa..naapurikylässä..kun äiti oli sotaa paossa..Ole asunut ikäni Kotkassa..Tässä talossa missä asun nyt...muutin jo 3:matta kertaa vuonna 2001...kun äiti nukkui pois..tämä on minun kotitaloni...Sitten kun aika minusta jättää,on paikka tuossa parin kilometrin päässä..samassa paikassa missä on nyt äiti,isä ja veljeni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:23

Helsingin Taka-Töölössä olen lapsuuteni asunut ja kouluni käynyt. Siellä on henkinen kotiseutuni. Sinne haluaisin vielä joskus palata, mutta asuntojen hinnat ovat karanneet tavoittamattomiin. Mutta ehkä vielä joskus onnistun jotenkin ratkaisemaan asiat niin, että voisin edes jonkun aikaa asua sielläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:25

En asu. Kaukana on - liian kaukana. Tuskin koskaan sinne palaan.