Pidätkö kirpeistä marjoista ja hedelmistä?

Vai pitääkö maut olla makeita?Minä pidän juuri kirpeydestä hedelmissä ja marjoissa.

Avainsanat: kirpeä marja hedelmä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 08:42

Ihan kaikenlaisista pidän ja syön, mutta ehkä niitä kirpeitä en niin paljoa kuin muita. Karpalot laitan kiisseliksi. Punaiset viinimarjat ovat herkkua.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2010 - 20:41

No empä oikein sellaisista, jotka vetävät suupielet korviin saakka ovat niin kirpelöitä.
Punaiset viinimarjat ovat hyvä esimerkki siitä minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 20:43

Minä en voi syödä mitään kirpeää, ei mene kurkusta alas, eikä mene ruisleipäkään kun hapan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 20:57

Olen ihan hullunlailla tänne asti syönyt kaikkea hapanta ja kirpakkaa .Mutta jos kahvia juo enemmän päivisin ,sitten ei enään voikkaan. Se sotekee hapot sekaisin.Tulee liikaa tuota hapanta.Aina olen pitänyt karpaloista ,puolukoista ,appelsiinistä,herukoista,luonnon jugurtista ,piimästä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 21:08

Kyllä kirpeys on ihan hyvää marjoissa..Aina sanovat minulle,kun teen marjatorttuja..ompa kirpeää..Rahkan teen myös aika kirpeäksi...se on hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 01:16

Kirpeistä pidän, erityisesti puolukasta ja kirpeistä omenoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 07:48

Eipä ole oikein usein kirpakkaa syötyä, ruuan kanssa ja muutamissa tortuissa tulee syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 08:27

Kyllähän niitä tulee käytettyä enemmän ja vähemmän. Tuntuu olevan ajoittaista tuo niiden nauttiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:50

Suosikkimarjojani ovat karpalo ja puolukka sekä tietysti lakka (joka on hapan marja mielestäni, ei makea). Mustaviinimarja on myös ok, punainen liian kirpeä sellaisenaan syötäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 10:00

En pidä kirpeistä marjoista.Makeat ovat minun makuuni.Mutta terveellisiä ovat myös kirpeät marjat,syön niitä kohtuudella koska ne alkavat minua närästämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:54

Nuorempana söin greipit ilman hunajaa, nykyisin pidän vain verigreipeistä. En enää syö niin kirpeitä hedelmiä kuin aiemmin. En välitä kyllä liian makeistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:20

Ainoa kirpeä mistä pidän on sitruuna. Makeat tekevät pahanolon. Sen päälle suolainen pala helpottaa.