Mikä yllätti tutkijat Kilpisjärvellä?

Avainsanat: kilpisjärvellä yllätys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2010 - 10:15

Lukemalla tämänpäiväisen Helsingin Sanomat selviää vastaus siihen mikä yllätti tutkijat Kilpisjärvellä. Sen kotimaa osaston sivulta A6 löytynee (juuri ennen mainoksia alhaalla oikealla oleva) peini uutinen Tuntrasarasta. Uutisessa kerrotaan että juuri tämän kyseisen kasvin löytyminen Mallan luonnonpuistosta Kilpisjärvellä yllätti tutkijat, sillä kasvi on luonnonpuistossa uusi tuttavuus.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2010 - 15:26

Mallan luonnonpuistosta Kilpisjärvellä on löytynyt Suomessa harvinainen tundrasara. Kasvi on luonnonpuiston alueella uusi tuttavuus. Sitä on aiemmin tavattu vain Enontekiön ja Utsjoen alueella.

Lähteet:
www.uusisuomi.fi/ymparisto/1...inen-kasvi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 18:33

Sieltä löytyi harvinainen tundrasara.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 20:44

Jatkan ketsua mainitsemalla, että sieltä löytyi harvinainen kasvi tundrasara.

Mutta mainitsen lähteenkin kyllä ei ollut edellinen vastaus vaan tarkistin sen googlesta.
ei mummolla muuten päässä olisi ollut tuollaista tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 21:28

Tundrasara se ilmoitti olostaan...löytäjille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 07:56

Minähän kun luulin sellutehtaan käynnistyneen, mutta kasvistahan oli kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:11

Tuohan tuli jo selväksi, viimeistään tällä sivustolla.