Onko Kroatiassa hyvää ruokaa?

Lisätty: 03.10.2010 - 15:48

Ja onko Splitissä hyviä uimarantoja?

Avainsanat: kroatia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2010 - 15:34

Kroatialaiset syövät hyvin & Kroatia on herkkujen maa!
Kroatialainen keittiö on monipuolinen ja se vaihtelee aluettain. Sisämaassa Unkarin, Turkin ja Wienin vaikutukset ovat silmiinpistäviä. Rannikkoalueilla ruokakulttuuriin ovat vaikutuksensa tuoneet muinaiset kreikkalaiset, roomalaiset ja ilyyrit sekä myöhemmin myös italialaiset ja ranskalaiset.

Lisätty: 03.10.2010 - 18:50

Vaikka Split sykkii ja elää vanhassa kaupungissa, myös sen ulkopuolelta löytyy nähtävää. Kohtuullisten kävelyetäisyyksien päässä on esimerkiksi useita uimarantoja. Niitä kannattaa hyödyntää: vaikka Split ei ole mikään rantakohde, merivesi sen edustalla on parhaimmillaan hämmästyttävän kirkasta.

Lähteet:
www.kroatia.fi/detail.asp?de...=HERKKUJEN MAA

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2010 - 17:52

Kroatiassa saa todella hyvää ruokaa ja kuten palisanteri tuossa jo kertoi, siellä on monen erin maan ruokakulttuuria. Pienessä maaseutukylässä, jolla oli kamalan vaikea ja pitkä nimi, olen syönyt elämäni parhaimman mousaka-annoksen. Myös lapsille läytyi makoisat pizzat, kebabit ja muut heidän mieleisensä herkut.
Splitin rannoista minulla ei olekokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 19:05

Minulla on kokemuksia Kroatiasta vain Jugoslavia ajalta. Vieläkin muuistelen tomaattivalkosipulikastikkeista simpukkavatia ja savioonin lihavartaita, joita saimme pieneltä saarelta. Silloin eivät simpukat ollet mitenkään tuttuja mutta kun näitä renskalaiset turiistit tilailivat, niin itsekkin kokeilimme suotuisin seurauksin.

Antoisia ruokakokemuksia teidän reissulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 19:42

Tässä ruuasta hieman kertomusta

Lähteet:
etumatka.com/kroatia/kroatia...ailijoita/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 21:24

Kyllä on hyvää ja monipuolista ruokaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 21:31

Viimekeväisten kokemusten perusteella voin kertoa että tarjolla on ruokaa joka makuun, moittimista ei löydy sen enempää laadussa, määrässä kuin hinnassakaan. Ainakin Adrianmeren rannikon paikat Splitistä Dubrovnikiin ovat todellisia herkuttelupaikkoja meren antimista pitäville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 15:53

Ruoka on hyvää eikä maksa paljon. Splitissä olen käynyt parilla rannalla. Olivat kivisiä, mutta vesi oli kirkasta.