likavesi asiaaa..

laitoin viemäriasiat kuntoon kesöllä. mutta huomasin kuinka minuakin yritettiin kusettaa tässä asiassa.myyjät ei kerro sinulle edullisinta ja toimivaa vaihtoehtoa jos et sitö osaa vaatia. tarjottiin vain pien puhdistamoita ja kerrottiin se ainoaksi vaihdoehdoksiksi tällä alueella. hinta ois ollut n 10000e, lopuksi päädyin imetyskentään hinta 3500e valtio mukana juonessa laske avv.n tuotto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.10.2010 - 03:08

Myyjä edustaa yritystä, jonka ainoa tehtävä on tuottaa omistajalleen voittoa.
Myymällä mahdollisimman kalliin tuotteen, omistaja saa suuremman katteen.
Toki valtio mielellään ottaa veroja vastaan, mutta salaliittoon en jaksa uskoa valtion ryhtyneen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2010 - 07:32

Haja-asutusalueen jätevesille tulee selvät rajoitukset 1.1.2014 lähtien. Luontoon ei saa enää laskea puhdistamatonta jätevettä.

imeytyskentän haitat:
- Kenttä tai ojasto vaativat alueelta pinta-alaa, jonka käyttö rajoittuu.
- Imeytyksessä on pohjaveden pilaantumisriski, kun jätevesi johdetaan suoraan
maahan, joten menetelmä ei sovellu alueille missä pohjavedenpinta on
korkealla.
- Typen vähenemä tavanomaisessa imeytysprosessissa on vähäistä, myös suolat
esimerkiksi kloridit ja sulfaatit pääsevät imeytyksessä pohjaveteen ilman
mainittavaa vähenemistä.

Lähteet:
www.ymparisto.fi ja www.clewer.fi/jatevedet.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 08:55

Olen kuullut nyt monta tarinaa huijatuksi tulleilta. Maksaneet mielettömiä summia ei toimivista systeemeistä niin, että tässä vaiheessa minä sanon höpöhöpö koko asialle. Palaan ko. juttuun sitten vaikkapa vuonna 2014.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 09:18

Mökillä pitäisi jotain tehdä asian hyväksi, mutta toistaiseksi olemme siirtäneet asiaa aina "ensi vuoteen".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 09:58

Siirretään kaikki vain ensikesään. mökille menon myötä keväällä kaikki näyttää valkovuokkojen ja sinikellojen loistaessa paremmalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 10:18

Meillä ei edes tiedosteta mitä pitäisi tehdä. Meillä on isot kaivot tossa takana. Tiivisteet renkaitten ympärillä.Nou komment.Ei tiedä enkä ole tietoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 14:58

Kyllähän nuo kauppiaat puhua osaa, se täytyy myöntää...
Mutta ilmeisesti teit onnistuneet kaupat!

Lähteet:
www.caivio.fi/?gclid=CNPK34b...DgodeUyshA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 13:56

meille on tulossa pienpuhdistamo ensi keväänä. helvetin kallis - kuten kaikki aina on. toisaalta - ehkä harkinnassa oleva kunnallinen viemäröinti tulevina vuosina ei anna enää odotusaikaa. vesi tulee kaivosta joten sitäkään ei tartte maksaa. pidemmän päälle tämä varmaan tulee maksamaan itsensä takaisin.
se mikä minua huolestuttaa on se että koska valtio epää kotitalousvähennyksen verotuksessa. tosta paskapöntöstä on meinaan suuri osa sitä kotitalousvähennykseen kelpaavaa työnosuutta. jos se kielletään - saako kaupan purkaa. sehän on yksi valtti joilla yritykset niitä kauppaavat. että saa hyvitystä......
ihan hyvä että tekivät jotain muutoksia noihin pakotteisiin. toisaalta -miksen mä saa avustusta siihen, onhan meillä äijä työtyön.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 16:01

Niinhän siinä taas kävi. Ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 12:36

Ei tuossa mistään valtion salaliitosta ole kyse sentään. Ilman muuta yritys kauppaa omaa tuotettaan eikä kerro mistään muusta. Ko. asian "markkinoinnissa" oli mielestäni puutteita.... ihan sieltä ministeriöstä käsin olisi asia pitänyt hoitaa eri tavalla eli kytkeä kunnat mukaan infomaatiomielessä. Yritykset pääsivät nyt apajille. (eli kepuilua myös...).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 22:41

Harmillinen asia. Itse olen oppinut että kannattaa odottaa kaikissa asioissa sinne viimetippaan.