Oletko Mikon kanssa samaa mieltä?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...8_uu.shtml

Itse olin muutama vuosi sitten Saksassa joulumarkkinoilla ja siellä tarjoiltiin terästettyä glögiä. Juoma lämmitti mukavasti muutaman asteen pakkasessa, mutta yhtään huppelissa olevaa ihmistä en isossa markkinatapahtumassa nähnyt, vaan tunnelma oli iloinen ja mukava.

Lisätty: 02.10.2010 - 20:13

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=2258345
Tässä se oikea linkki!

Avainsanat: terästettyä glögiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 18:52

Kyllä tuli muutama lögi juotua ...mutta en tavannut ainottakaan ihmistä joka olisi ollut päissään..Oli todella ihanat joulumarkkinat..voisi mennä vaikka uudestaan..
Silloin oli vielä tyttären tytär laivalla töissä...kun menimme joulumarkkinoille..ja saimme tietää halvat kaupat...minne vei meidät ostoksille..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 19:14

Terästettyä gögiä taas pian saa iltasella nauttia kotona, kun on viluinen olo.

Enkä tiedä kyllä että kukaan glögistä ottaa humalat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 19:22

taisi livetä väärä linkki (montakos glögiä olet ottanut? ;-D),

tai sitten en vaan ymmärrä tätä kalavaleen glögin välistä yhteyttä ?

sit' toisekseen se joulumarkkinoilla tarjottava juoma on ( Glühwein ) on max 10 %, joista niistäkin prosenteista osa karkaa siinä lämmityskattilassa ollessaan, sitä kyllä saisi lipitellä aika paljon ennenkuin kunnon örvellys alkaa

Lähteet:
paritkymmenet joulumarkkinat kiertäneen havaintoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 19:30

Mikko on hyvämies,kun älysi tälläistä ehdottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 20:10

Vai niin loppui tämäkin kalalysti terästetyllä jouluglögillä. Onneksi luin sen kirkkailla silmillä.
No olkoon menneksi kait siinä side oli totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 21:23

itekseni ihmettelin lohen näköä oli oudon vahamainen.Tumma ja ilmeetön.No se siitä ilosta ,saivathan kirjoittaa valeen.Justiin luin alkoholista että tappaa kaikkein eniten ihmisiä .Tupakka ja huumeetkin jää toiseksi.Nyt tupakkalain kiristyttyä, haluaisin että alkonjuomien myynti kiristyisi.
Muistan kun oli kortti aika viinakaupassa.En usko kenekään viinan himoon kuolevan.

Lisätty: 02.10.2010 - 21:24

Joten huomasin että en vastanut kysymykseen.Ei mihinkään markkinoille toreille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 19:07

Mikä ettei, Mikon ideahan on loistava. Suomessa on muutenkin liian tiukka alkoholipolitiikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 15:50

Lapin reissulla tulee aina nautittua pakolliset "raakkutotit". Hyvältä maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 22:27

No juu, hieno idea. Kuulin äskettäin tästä nettiAlkosta joka toimitta yöllä kotiovelle viinat niitä tarvitseville. Tuo on mielestäni suurempi pahe.