Hyvää huomenta! Pihallamme on ollut viime aikoina peipposen näköisiä lintuja minikokoisena.Keitä mahtavat olla?

Tuijan siemeniä popsivat.Urpiaisella on punaista,näillä ei.Pulmusella maha valkoinen,tällä ei.Samannäköinen on kuin peipponen,mutta pienempi?

Avainsanat: pikkulinnun tunnistus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 09:11

Onkohan ne noita tavattuja pikku sieppoja. Radiosta satuin kuulemaan että niitä ennätysmäisen paljon helsingissäkin kaisaniemessä.

Lisätty: 02.10.2010 - 10:36

Naaras ja uros eriväritys.

Lisätty: 02.10.2010 - 16:39

www.ksly.net/index.php?sivu=1972

Lisätty: 02.10.2010 - 21:55

Tuli mieleeni tämä.www.google.fi/images?um=1&am...p;gs_rfai=

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille mielenkiinnosta.Urpiaiseen päädyin.
Näkemilläni urpiaisilla ei ollut yhtään punaista,mitä useissa lintukuvissa näkyy.
Ehkä ne olivat nuoria lintuja?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 09:10

muutamia linnnunkuvia :
www.lintukuva.fi/
www.kolumbus.fi/pekka.t.make...allery.htm

ettei olisi rytikerttunen?

olisi helpompi arvuutella jos saisit kuvan napattua ja laitettua esille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 10:05

Siis tällainen

Lisätty: 02.10.2010 - 10:08

tai tällainen
fi.wikipedia.org/wiki/Siepot

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Peippo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 10:45

Voi kun en osaa siirtää Sinulle linkkiä ja kysyä olisiko se tämä mahdollinen ja piirtäminenkään ei onnistu nyt. toivon, että saat vierailijoiden nimet tietoon, jotta voittte solmia ystävyys- ja avunantosipumuksen saman tien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 15:21

Löytyykö; commons.wikimedia.org/wiki/F...la_coelebs
Suomen pienin varpuslintu on hippiäinen ja suurin korppi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 15:44

Hippiäinen tuossa meidän puskassa majailee. Tuntomerkit kyllä sopivat.