Hei onko mitään haittaa jos mikrossa räjähtää lautanen, Tuleeko mikroon mitään haittaa?

Hei! rnLaitoin mikroon 3 lihapiirakkaa, kuudeksi minuutiksi. Menin odattamaan sohvalle ja samalla katsoin vähän telkkaria olohuoneessa ja yht'äkkiä keittiöstä kuului poks poks ja sitten meninin katsomaan. Otin mikron pois seinästä koska säikädin niin paljon, sitten avasin mikron ja lautanen oli räjähtänyt... mietin vielä että en laittanut mitään metallista mikroon tai mitään muutakaan mitä ei saisi laittaa..... hätä etten saaa huutiia.. kädet tärisee vieläkin. rnMutta hyvätn naurut sain kieltämättä nauraa yksinäni. Mikro on kuukauden vanha.

Avainsanat: mikro

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2010 - 14:02

Kyllä piirakat ovat olleet sellaisella lautasella jota ei saa mikroon laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2010 - 09:58

ehkäpä viisainta että odotat kunnes vanhempasi tulevat kotiin ja kerrot heille.
riippuu mikron iästä, lautasen materiaalista tms.

hyvä ettei itsellesi mitään sattunut, muutakuin säikähdys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 10:04

Ei kai vaan ollut mitään kulta tai hopea koristeista lautasta, silloin saattaa käydä noin..
Minulla on kyllä itsellä myös vanhoja lasilautasia, ja nuo vaan mikrossa ikänsä takia hajoopi, tiedän ettei vuoden ikäisessä mikrossani mitään vikaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 10:36

Minulle on tapahtunut myös samoin eikä mikroon ole tullut mitään vauriota.Vaan kanattaa katsoa seuraavan kerran minkä lautasen sinne laitat.Joskus minä en laita lautasta enkä mitään muutakaan astiaa jos lämmitän lihapiirakkaa.Mutta kaupassa on myös sellaisia taskuja mitkä on valmistettu leivinpaperista.Kannnattaa katsoa kaupan hyllyltä missä leivinpaperia myydään ynnä muita tarvikkeita. Ne taskut olvat tosi hyviä juuri siihen tarkoitukseen.Säästyy myös tiskiä.Jos et löydä kaupasta niitä,niin kysy myyjältä että missä niitä siellä kaupassa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 10:54

ei siitä jollei mennyt sisäpinnalta mitään rikki. jos saat puhdistettua kaikki murenat pois jne eikä kraapuja ym näkyvillä -pitäisis toimii ihan normisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 16:31

Jos on jotain kiiltäväreunuksisia astioita niin ei pitäisi laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 19:35

Onnea tässäkin onnettomuudessa. en ole hajoittanyt yhtään mikroa vielä, sanoin en astiakkan mitä sinne tungen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 22:05

Lasi minulla on mikroon hajonnut, mutta ei mikroon mitään vikaa tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 07:05

Vähän kolisee ja paukkuu. Ei mitään sen kummempaa. Parempi tuuri ensi kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 22:00

Tuo posliini on aika herkkä kuumenemaan. Seuraavalla kerralla käytä vaikka kertakäyttölautasta, ja varmasti ne lihikset kuumenee vähemmässäkin ajassa.