Kenen Israelin kuninkaan taival päättyi Gilboan vuoren taisteluun n. 1100 eKr.?

Avainsanat: gilboa israelin kuningas uskonto raamattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2010 - 12:45

Saul'ushan siellä töppäs.
fi.wikipedia.org/wiki/Gilboa,
jossa myös hänen kolme poikaansa kaatui

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2010 - 09:43

Kuningas Saul ja oman käden kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 09:59

Saul haavoittui pahasti taistelussa filistealaisia vastaan Gilboan vuorella ja syöksyi miekkaansa

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Daavid

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 14:31

Saul oli se mies, joka menetti henkensä taistelussa Gilboan vuorella ja myös palvelijansa ja kolme poikaansa, Filistelialaisia vastaan.KUn näin kysymyksesi 1.10.2010 ajattelin siinä minulle päivän sana
avattuna, mutta tarina alkoi elä ja luin sitä enemmältäkin.
Saul oli hyvin rikkaan miehen poika , jonka isä oli Kiis-nimeltään(muuten Saulin sän nimeä kysytään usein ristikoissakin). Saul oli nuori kaunis ja päätänsä pitempi muita.
Saul nousi täydestä tuntemattomasta Ensimmäiseksi kuninkaaksi Israelin valtaistuimelle, Hän sai Jumalan siunauksen, mutta sortui sisäisesi. Samuel oli se mies, jolle Jumala oli ilmoittanut Saulin kukinkaaksi tulon, Saul oli hyvin vääpätöisestä kansasta ja tuli Isrelin kukinkaksi 1050 eKr. Kuvaus Saulin kateudesta on kosketta ja järkyttävä. Hänen ajatuksensa sumensi yksi ainoa David, joka oli voitanut mahtavavan Goljatin.
Davidista oli tullut sotasankari.
Saul Israelin kuningas joutui Okkultimismin valtaan.Filistealaiset taistelivat Saulin ja hänenen poikiensa
kintereillä ja surmasivat Saulin pojat Abinadin, Joonatanin ja Malkisuan. Näin ytenä päivänä kuoli Saul hänen aseenkantajansa ja 3 poikaansa.
David toi Saulin ja hänen poikansa haudattavaksi, sekä muut teloitetut Saulin Isän Kiisin hauta
David sepitti tapahtumasta itkuvirtensä Samuelin Ensimmäinen kirja 31 ja myöhemmin Samuelin kirjasssa kerrotaan,enemmän ja Davidista toki kuningas Saulin jälkeen ja hän oli kuninkaana noin 7 vuotta.Tuomarien kirjasta ja Kuninkaiden kirjasta löytyy myös varmasti mainintiha näistä kuninkaista, mutta jätän nyt tällä kertaa ne tähän.

Vuosiluvat vaihtelevat ei kirjoituksissa jonkin verran, mutta kuningas Saulia tässä terkoitetaan.

Lähteet:
Raamattu, google ja muut hengelliset kirjat koottu niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 06:58

Ristikoissa usein kysytää tuota kuningasta. Saul hän oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 21:59

Enpä voi väittää vastaan: Saul.