mikä on sieni minkä löysin?

sienen alaosa on ruskea ja varsi ruskean keltainen ja päällinen pyäreä mutta keskellä niinkuin kukkula

Avainsanat: sieni sienet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2008 - 13:42

Kaikki sienet mitä en tunne ovat minulle " myrkkysieniä ".
Poimin vain ne mitkä tunnistan.
Mutta tuo kuvaus kyllä sopisi esim. suippumyrkkyseitikkiin, joka on tappavan myrkyllinen.

fi.wikipedia.org/wiki/Suippu...kyseitikki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2008 - 15:09

sieniä en tunne juuri ollenkaan, mutta olen ollut ymmärtävinäni että monellakin sienellä 'nuorena' eli jossain kehitysvaiheessa on selainen nännin näköinen kukkula päälaellansa, sieni-ihmiset varmasti auttaa eteenpäin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 15:32

saiskos vähän tarkempaa infoo? kuinka paksu varsi ohut/paksu. missä sieni/ sienet oli? sysimetsässä, talon takana metsässä, pihamaalla. aika pieni sieni vaiko isokokoinen sieni.

Lisätty: 14.09.2008 - 15:39

fi.wikipedia.org/wiki/Suippu...kyseitikki

Lisätty: 14.09.2008 - 15:40

fi.wikipedia.org/wiki/Suippu...kyseitikki

Lisätty: 14.09.2008 - 15:42

löysin tuommoisen suippumyrkkyseitikin, mutta linkitys epäonnistu. kanattaa mennä tuohon osoitteeseen katsomaan, josko löytämäsi sieni onkin se. eli älä vaan pistä suuhusi sitä, se on myrkyllinen ja jopa tappava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 15:35

Vaikutaa suppilovahverolta, mutta, oliko varsi sienessä suora vai kiermuralla, kun sen halkasee tuliko vettä vaiko maitomaista nestettä?, pieni, vaiko iso sieni, löytykö sammalikosta vaiko kannonjuuresta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 15:41

Rusakkonuljaska?

Lähteet:
sienet.luontonetti.com/fi/si...tilus2.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 17:10

Älä vaan syö sitä,saattaapi tulla vaikka hapen puute.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 17:29

valokuva olisi parempi voisi katsoa sienikirjasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.09.2008 - 19:32

juu tuo oli se suippumyrkkyseitikin onneksi en ruvennut tekemään siitä mitään kun minulla oli ämpärillinen niitä!!! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.09.2008 - 19:33

Kiitos kaikille kun kerroitte olisi ollut hengenlähtö lähellä :DDD