Murhenäytelmä kotipihalla tänään.

Mieheni sisar menetti tänään pienen rakkaan lemmikkikoiransa tänään heidän omalla aidatulla kotipihallaan ja toinen hänen koiristaan loukkasi takajalkansa tässä kahakassa.Vieras irrallaan oleva iso musta koira hyökkäsi näiden pinten koirien kimppuun sillä seurauksella,että toinen koira menetti henkensä ,niskat poikki ja emäntä ehti väliin että toinen säästyi pahemmalta kohtalolta,vieras koira poistui teille titämättömille asiasta on tehty rikosilmoitus,mutta se ei tuo koiraa takaisin.Onko sinun oman eläimen kimppuun hyökätty?

Lisätty: 30.09.2010 - 19:56

Vieras koira pääsi pihaan loikkaamalla aidanyli,aita ei ole mikään korkea.

Avainsanat: lemmikki kuollut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2010 - 20:57

todella surullista.
toivottavasti saatte koiran isännän/emännän edesvastuuseen, eihän se tietenkään pientä lemmikkiä takaisin tuo. koiriahan ei saisi pitää irti, vaan hihnassa ulkoiluttaessa.

Fiina on niin iso koira, ettei hänen kimppuunsa ole yrittetty käydä, vain jotkut pienet koirat saattavat räksyttää Fiinalle ja hän katselee ihmeissään niitten touhuja. Fiina on tottunut pieniin ja suuriin koiriin ollessaan hoidossa lomillani. oravia ja lintuja kyllä yrittää jahdata, tuloksetta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2010 - 20:22

No voi suru sentään. vaikka se on vain eläin, niin suru on suuri jo kun on kiintynyt kaikin aisten siihen..
kyllä eläin jo on kauan aikaa ollut perheen jäsen, on aivan samassa asemassa kuin ihmiselokin olisi poistunut.
ei ole minun elänteni päälle hyökätty, nyt ei enään ole lemmikkiä, talo jossa sun ei saa pitää ja siksi toisekseen kissanpentua olen mielinyt, mutta nyt kun on näkö jo huono ei voi ajatella talloisin pian sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 20:34

Todella surullista.Toivottavasti tuntomerkkien perusteella tai muuten pystytään jäljittämään tuon hirveän teon tehnyt koira ja ennen kaikkea sen omistaja, joka olipäästänyt koiransa irti.
Kun itse ulkoilutin aikoinaan kissaani valjaissa, naapurin koira karkasi omistajaltaan ja yritti käydä kissan kimppuun. Kissa oli kovin sisukas ja raapi koiran naaman verinaarmuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 20:57

Täällä Turussa oli joku aika takaisin sama tilanne ( oli kyse irrallaan olevasta ja hihnan päässä olevasta koirasta).
Koirat täytyy pitää kiinni, omalla pihallaan tietenkin saa olla jos vaan siellä pysyy...
Ikävä tapahtuma, ja rikosilmoitus tehty se on aivan oikein.
Jos koiran omistaja on rehellinen, niin kyllä taatusti huomaa kun koiralla on verijälkiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 21:23

Kerran hyökkäsi Santun kimppuun Seefferi..hyökkäsi omalta pihalta tielle,kun portti oli auki..Ampaisi selästä kiinne...onneksi pääsi häikähdyksellä,kun panta meni poikki ja Sattu pääsi pakoon..juoksi noin 500 metriä omalle pihalle..Tulihan omistaja kysymään kävikö Santulle mitään..
Kyllä kauheaa,kun omalla pihalla koira pääsee hegestään..siinä on suuri suri koiran omistajalle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 23:02

Se on aika vaarallista jätää lemmikkiä jonkun hihnan päähänkin, esim koira tai kissa. Siihen on helppo iskeä hampaat selkään tai niskaan.Sama on kotipihalla irti .Ei kyllä koskaan tiedä mistä tulee.
Onko vihainen iso kissa tai koira.Kissa menee pikkukoiriin kiinni.Koira on aika peto toiselle.
Täällä oli kaupungilla tapaus laski remmistä irti tappajakoiran.Toinen talutti koiraa, eikö tämä ampunut kiinni tähän joka remmissä kiinni.Kuoli.Nämä on kamalia katseltavia ,vielä kamalampia lemmikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 08:51

On olemassa kaikenlaisia koiranomistajia. Nämä piittaamattomat, jotka koiriaan kiinnipitämättä ulkoiluttavat tahraavat muidenkin mainetta. Toinen toistaan räikeimpiä tapauksia tulee ilmi ajoittain. Tämä on niitä törkeämpiä tapauksia.
Tuossa ihan lähellä kesällä juoksi koira vapaana, jota lapset pelkäsivät. Hetken kuluttua omistaja saapui hihna kädessä ja selitti vahongosta jotain.
Oli päästänyt vapaaksi ja koira oli karannut. Oli vielä herkkähipiäinen kun opastettiin miten koiran kanssa pitää kulkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 22:12

Voi ei. Todella surullista. Toivottavasti koiran omistaja löydetään ja annetaan kunnon sakot. Olin keran ulkoiluttamassa tuttavani villakoiria, kun polulta juoksi irrallaan doberman. Olin lievästi sanottuna kauhuissani ja vedin villakoirat vierelleni. Hetken kuluttua dobermanin omistaja tuli paikalle ja vihelsi koiran pois. Uskomatonta, että tuollaista koiraa pidetään irrallaan. Leppoisat villakoiratkin olivat talutushihnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 22:04

Todella surullista, paljon voimia teille ja jaksamista.