Mihinkäs MS Kristina Regina nyt on matkalla ja mihin tarkoitukseen? Mikähän tulee olemaan sen uusi (vanha) nimi?

Avainsanat: ms kristina regina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2010 - 20:25

Vanhalla perinteisellä "Bore" nimellä varustettu alus sijoittuu Aurajoen rantaan ns. Valkoisen talon edustalle. Valkoinen talo edustaa suomalaista laivanrakennusta parhaimmillaan, olihan rakennus aikoinaan Turun telakan konttori.
Menestystä uudelle vanhalle alukselle sen uusissa tehtävissä.

Kysyjän kommentti

Oikea alus oikeaan paikkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2010 - 15:51

Laiva sijoitetaan Turun Aurajokeen ja se tulee toimimaan museo-, hotelli- ja ravintola-aluksena.

nimeksi muistaakseni tulee MS Bore ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 15:54

M/s Kristina Regina museo-, hotelli- ja ravintolalaivaksi
Kristina Cruises – varustamon pitkäaikainen lippulaiva
M/S Kristina Regina on myyty Oy S/S Borea Ab:lle

29.7.2010 allekirjoitetulla kaupalla m/s Kristina Regina luovutetaan uudelle omistajalleen syyskuun alussa. Tällä hetkellä laiva on Grönlannissa ja saapuu Islannin kautta Suomeen elokuun puolivälissä. Jäähyväisristeily Kristina Cruises–varustamon lipun alla toteutetaan 21-23.8. Turussa laiva asettuu Aurajokeen.

21 vuoden risteilyrupeaman päättyessä Kristina Cruises–varustamon lippulaivana m/s Kristina Regina on vienyt risteilyvieraita yhteensä 216 eri satamaan 40 eri maassa. Syksyllä 1976 ennustettiin Tekniikan Maailma lehdessä, että ”vastedes monien rakastama s/s Bore liikennöi kokonaan vierailla vesillä ja arvattavasti jonkun Kreikan tai Panaman lipun alla”. Kukapa tuolloin olisi arvannut – yli 33 vuotta sitten – miten hieno ura laivalla oli vielä edessä. Kristina Regina on tehnyt upean työn ja nyt on aika siirtyä arvokkaasti eläkepäivien viettoon ainutlaatuisena museona, hotellina ja ravintolana.

Kristina Cruises varustamon toimitusjohtaja Mikko Partanen on hyvin tyytyväinen, että laivan arvokas historia suomalaisessa merenkulussa tallentuu ja se saa jatkoa monimuotoisesti. Kristina Regina palaa juurilleen ja 1960-luvun aito laivaromantiikka pääsee arvoiseensa asemaan. Tämä on merkittävä kulttuuriteko. Toivotamme mitä parhainta menestystä laivalle myös tulevina vuosina, sanoo Partanen.

Lähteet:
www.iskelma.fi/?area=ajankoh...0000059944

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 16:13

Kristina Regina on lopettanut risteilut ja on matkanpäähän saapumassa Turun Aurajokeen.
Hotelli-ja ravintolaivaksi, eläkepävikseen museoksi hotellina ja ravintolana.
21 vuoden risteilyrupeaman päättävä Cristina Regina on vienyt vieraita yht. 216 eri satamaan ja 40 eri maahan.
Krisiina Regina palaa juurilleenj 1960 -luvun aito laiva päsee arvoiseensa seuraan.
turkulaisten aikaisempi Nolla Bore purhehti pitkään Kristiina Reginanana. Kiristiina Regina saapuu lauantaina ip.Turun Aurajokeen.
Tällä hetkellä alus on muuntumassa Naatalin telakalla Kristiina Reginasta Boreksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 19:43

Oli todella kiva laiva risteillä..Olisihan kiva mennä vielä katsomaan,kun on museo,ravintola ja hotellialuksena..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 20:56

Turkuun se seilaa ja jatkaa elämäänsä museona, hotellina ja ravintolana. Eiköhän kuulkaas napsuystävät oteta ja vuokrata se joskus yhteistä kokoontumistamme varten. Siellä sitten arvuuteltais, että kuka on kuka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 22:38

Lauantaina nolla Bore lipuu ns.valkoisen talon eteen hotelli-ja museokäyttöön.
Aukeaa joskus ensivuonna.

Lisätty: 30.09.2010 - 22:41

Tällä hetkellä Naantalissa maalattavana Boren väreihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 23:26

MM Kekkonen on matkustanut ss Borella Tukholmaan eikä saanut saanut käyttöönsä Rettingin sviittiä mikä laivassa on. Suomen Höyrylaiva lippuja myydessään oli sitä mieltä ettei Kekkonen kuulu Rettingin sukuun. Näin kerrottiin kun 1990 tein mutkia Itämerellä ko laivalla ruoria pyörittämällä komentosillalla.
Tuleva kohtalo näkyy olevan Napsulaisilla hallinnassa.
Mutta minne menee Kristiina Brahe laiva? Tiedättekö kertoa.