Onko tietokoneesi hidastunut?

Minä asensin suhteellisen tuoreisiin läppäreihini Ccleaner ja Advanced System Care ohjelmat ja kyllä tuli vauhtia.
Ohjemiin saa suomenkielisen tekstin ja niitä voi ja kannattaa käyttää kerran viikossa, niin kone pysyy puhtaana.
Ensimmäinen ajo saattaa kestää vaikka kuinka kauan, sillä jos mitään puhdistuksia ei ole tehty, niin kone on todennäköisesti erittäin tukkoinen ja korjattivia/poistettavia tiedostoja on tuhatmäärin. Jatkossa käyttö on nopeaa.
Asennus ja käyttö on helppoa, mutta vaatii toki jonkin verran työtä ja tietoa, että ne saa asentumaan. Jos ei yhtään osaa, niin joku avustaja olisi hyvä olla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2010 - 15:29

Minulla on ihka uusi läppäri ja toimii hyvin. Entinen vanha alkoi olla vähän tukossa. Virusohjelma on viimeisen päälle hyvä, samoin on Ccleaner toimittanut tehtäväänsä. Meiltä lähti laajakaista ja olen nyt nettitikun varassa. Joskus se vähän hidastelee tai tökkii, mutta pääosin pelittää oikein hyvin.

Kysyjän kommentti

Olet siis käyttänyt Ccleaneria. Se herätti minun Vista-koneeni taas eloon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2010 - 13:48

Riippuu päivistä ja millä sivulla pyörin, siitäkin riippuu onko nopea tai hidas...( kuinka paljon on käyttäjiä sillä sivulla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 13:56

Nyt olen kyllä hyvin pärjällyt nykysellani ja kun ei ole tuo taito hyppysissä, niin ei viitsi noita nuorempia jatkuvasti pyytää avuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 15:41

Käytöjärjestelmäni on Windows 7, johon nuo mainitsemasi ohjelmat ei sinällään sovi. Windows XP:en ovat kyllä suositeltavia. Muuten tuo seiska pyörähtelee mukavasti. 64-bittisessä koneessa täytyy välillä käyttää 32-bittistä selainta. Kenellä Vista on, niin kannattaa vaitaa seiskaan. Ongelmat häipyvät silloin lähes itsestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 19:44

Kyllä välillä hidastelee,kun on ruuhkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 20:57

Tietokoneeni sinänsä ei ole hidastunut, mutta mokkulan kanssa netissä seikkaileminen joskus kestää, kestää, kestää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2010 - 22:34

Mulla on myös Windows 7, ja toimii nopeasti. Luotan F-Securen turvapakettiin, ainakin toistaiseksi on pitänyt pöpöt loitolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2010 - 17:34

minulla on läppäri vm 2006 se oli niinsanotusti tukossa esim. ohjelmat eivät toimineet ripeästi ja aukaisu kesti useita minuutteja sekä sulkeminen tuotti ongelmia.
täydellinen alustus auttoi kaikki pois nyt kuin uusi kone.
kone on acer 5040 levykoko 59.69 c data 54.17 d data
virusturva norton 2011 päivitys