Mitä reittiä kannattaa käyttää kun vie 420cm korkeaa kuormaa Tampereelta Muonioon Että mahtuisi silloista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 20:14

Luitko keskustelun aiheesta, tosin vähän vanha, alk. 4.7.2005 20:06
Siellä puhutaan luvasta ja ajo-ohjeesta. Ei tosin sinulle nyt tarpeen, mutta...
"Tilaat sen luvan Tiehallinnosta, niin on ainakin sellainen ajo-ohje, jolla pääsee. Lupa kun maksaa ihan kaikki 28 EUR."
keskustelu.suomi24.fi/node/1893904

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 18:58

Suomessa kuorma-auton ja perävaunun suurin sallittu korkeus on 4,2 m .
Joten en usko että mitään haittaa olisi Tampereelta pohjoiseen mentäessä.
www.kuljetusopas.com/kalusto/

Joillakin rekka-autoilla on ollut ongelmia Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 20:29

En osaa sua neuvoa. Mutta toivottavasti nuo toist auttaa.Mutta kerran katselin kauhulla kun rekka vei
laivaa lavetilla. Meni vanhaa kolmostietä -helsinkiin päin.Hyvinkäällä abc kohdalla, iskeytyi sillan palkiin.Siihen pysähtyi ja lasti heilahti .Kuului aika jysäys.Siihen alkoi tulla porukkaa, itse en lähelle mennyt. On se kokemus kuskille.Onni onnettomuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:00

4.20m on sallittu korkeus suomessa uskon että selviät tuolta matkaltasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:37

Turvallista matkaa. Ongelmia ei pitäisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 08:50

Eiköhän Suomen tiestö ole suunniteltu tuon korkuisille kuormille niin, ettei ongelmia ole luvassa. Mitäs muuten ajattelit noin korkeassa kuormassa kuljettaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:55

Otapa huomioon painumat silloissa. Yhtä fiksu vastaus kuin kysssärikin.