Mitä tarkoitetaan sanalla visionääri?

Avainsanat: visionääri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 07:45

kylähullua;
Kaupplehden blogi; oppiminen.blogit.kauppalehti.fi/

Suomen visio; penttilahti.tripod.com/pamphlet00.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 22:55

Pohjautuu englannin visionaire sanaan. Kaukonäköinen, avarakatseinen eli näkee asioista enemmän, laajemmin ja pidemmälle tulevaisuuteen kuin keskivertoihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 06:53

Nykyään tunnetuin visionääri on Applen Steve Jobs. Amerikan presidenteistä sellainen oli John F. Kennedy. Ja historiassa tunnetuin Rooman Julius Caesar. Ihmisinä heitä on vain 1% kaikista, mutta 16 % Amerikan pääjohtajista. Meillä näitä henkilöitä kutsutaan jostain syystä "kylähulluiksi"

Lähteet:
oppiminen.blogit.kauppalehti.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 08:23

Ei varmaan laatusanat riitä kertomaan,millainen on visionääri.
Luova, idearikas, tavoitteellinen, tuloksellinen, ovat hljaisia näkijöitä, joilla on kyky elää ja olla aikaansa edellä.
Yhteistyökykyinen, verkostoituva, Varmasti kylähullun nimi on paikallaan tälläiselle henkilölle joka
pajon esittää tulevia ideoita.

Lähteet:
goodlen sivut hakusana visiönääri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 10:31

Ennen ei käytetty sanoja strategia, visio, missio jne.. Oli vain usko ja toivo yhteisestä paremmasta tulevaisuudesta. Minusta pitäisi suomen kielen käytössä jättää useita "lainasanoja" pois ja käyttää kielemme pohjatonta rikkautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 15:39

Kyllä hänestä voi käyttää sanaa myös näkijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 19:19

Kaukonäköinen ihminen, osaa ajatella asioita luovasti ja laaja-alaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:23

Joka näkee asiota hyvin pitkälle eteenpäin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 14:05

Visiönääri näkee asioita hieman tätä hetkeä eli nykyisyyttä pidemmälle. Visionäärejä voivat olla esim. talousmiehet jotka ennustavat taantumaa, taloudellista nousukautta jne.
Monet tutkijat ovat visiönäärejä, riippuen tietysti alastaan.
Viisaita ihmisiä kaikenkaikkiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:37

Suomeksi sanottuna järkevästi ajattelua tulevaisuuden suhteen.