Kolkuttaako sinulla koskaan omatunto?

Avainsanat: omatunto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 09:52

Kyllä ja varsinkin nyt kun tulee sanottua yhdelle lapsenlapselle todella pahasti, kun en saa millään uskomaan ja mikään puhe ei auta.
2 muuta ihan OK, mutta tämä yksi on luultavasti ADHD tapaus, huomion kerääminen on sitä että tekee mitä ei saa, ja on levoton koko ajan...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 09:56

Jeps ja sehän on toisaalta hyvä juttu; tietää ettei ole täysin paatunut ja osaa korjata virheensä. Itselleen pitää myös osata antaa anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 10:09

Olen hyvin omantunnon arka ihminen, tyttäreni sanoo, että liiankin kanssa.
Kyllä minä olen joutunut nöyrtymään ja pyytämään sanojani ja ehkä joitakin tekoja anteeksi.
Olen saanut ja ne ovat heitetyt sinne mereen, missä kalastaminen on kielletty.
Nyt tunnen , että on rauhallinen ja tyyni elon vaihe menossa.
Kyllähän me matkalla lankeamme, mutta meille on tarjolla anteeksiantamus, kun vain sitä
käytämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 10:23

Kyllä minun omatuntoni on vielä tallessa,kun kolkuttelee joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 10:46

Olen myös omantunnon ja periaateen ihminen, mutta tarpeen tullen olen opetellut venyttämään ranskalaistyylisesti valkoisen ja harmaan valheen rajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 11:25

Heti aamusta se alkaa kolkkaamaan, eläkkeellä kun olen vakavasti selkävammaisena ja en työtä kykene tekemään, niin eikös tämä Protestanttinen usko tule päähän että laiskana olet , mene töihin vaan ja aherra. No kykyjen mukaan aherran täällä kotona kyynärpäiden korkeudella ja huono omatunto on siitäkin että en kykene kaikkea tekemään ja vieraan olen palkannut, mutta siivoojalle on nämäkin tunnit tärkeitä eli hyvääkin teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 13:39

Ei ihan noin mutta tunnen kyllä sisimmässäni mikä on oikein ja korrektia, mikä taas ei. Eli ennaltatehkäisy toimii!
Mikäli joskus sanon jotain pikaisesti, on minulla kyllä kanttia pyytää anteeksi ja teen sen aina. En ole paha, en puheiltani enkä teoiltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 14:21

Kyllä mulla tunteet tallella on. hyvinkin tarkat vielä.Jotkut asiat, aiheet ja puheet.Kolkuttaa joskus kovastikkin .Sitten ajattelen mitä noita mietin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 17:21

Kyllä kolkuttaa, ja kolottaakin joka paikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 18:13

Ihminen ilman omantunnon kolkutusta lienee jollain tavoin vajavainen. Tuntuu kuitenkin siltä, että niitäkin ihmisiä on joilta omatunto puuttuu. Tämähän on oikein omantunnon kysymys!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:21

Kyllä ja usein! Nytkin on vähän huono omatunto kun pitäisi kaivaa laukusta työpaperit esiin eikä millään jaksaisi keskittyä niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:48

Kyllä omatunto joskus kolkuttaa..mutta sehän on ihan hyvä juttu..että on omatunto...voi sitten korjata näitä asiota..mitkä omaatuntoa kolkuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 15:45

Kyllä se välillä tuolla kolkuttelee. Yritän parhaani mukaan niin toimia, ettei kolkuttelisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:11

Kyllä kolkuttaa.