Onko 'Kiroileva siili' tuttu? Oletko tavannut sellaisen luonnossa?

minäpä näin eilen aamulenkillä

rajavartija.blogspot.com/201...siili.html

Avainsanat: siili yliajo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 09:31

Jeo, jos meinaat, että pyöräilijän tai autoilija yliajamia kiroilevia siiliä, niin olen nähnyt, mutta niilta
pahemmilta sanoilta olen välttynyt. Itse mielessäni varmaa kiroilin yliajajaa.
No autoilijan on kyllä paha välttää mustalta asfaltilta siiliä.
Kyllä se on monesti esim. Helsingissä ollut sydäntä sykähdyttävä hetki, kun ajoneuvo on pysähtynyt
päästäessään lintuemon poikueineen tien yli. Ei ollut silloin kiirettä minnekään.

Lisätty: 09.10.2010 - 19:46

Kiitos käyttäjille valinnasta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 09:36

Eräässä pikkuauton takalasissa oli kiroileva siili,yhtään elävää siiliä en onnistunut tänäkesänä näkemään,yhden kuolleen siilin näin tossa sammonlahden kadulla ja kooltaan se oli vielä pieni.Nyt syksyn aikana,kun olemme tehneet näitä marja ja sieniretkiä ja suuntana on ollut Ylämaa ja ajamme sinne vaalimaan tietä niin siellä olemme nähneet viisi supia jääneenä autonalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 09:43

Siilejä on meillä jostain syystä tänne tullu tänä kesänä.Mutta en ole niiden koskaan kuullut kiroilevan,paitsi sähisevät ne kyllä toisille siileille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 09:48

Siilit sihisee en ole niiden kiroilevan kuullut.
Mutta kyllä tulee välillä luettua Kiroilevaa siiliä, aina ei ole hyviä, mutta joskus on ihan nasevia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 10:00

En ole siilejä onnistunut näkemään vuosikymmeniin, eivät liiku meidän mökkimaastossa ja kaupungissa niitä ei tapaa, siis ainakaan keskustassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 11:12

Minulla on vaate jossa on kiroileva siili ja hyvä onkin se kiroilu. Olen 24 vuotta siilejä ruokkinut ja pikkusiilejä tuodaan päivähoitoon kukkapenkkien nurkkaan, ja jos kylmä on äkkiä tullut ja aamulla klo 5 siilin kohmeisena löydän , olen kaurapuuroa keittänyt ja paljon voita sekä sokeria siihen laittanut ja siilni patterin vieressä olen lämmittänyt ja päivällä päästänyt kotiinsa menemään , ja sanonut että mee talviunille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 17:24

Siilejä on ollut normaalia vähemmän, ainakin meilläpäin tänä vuonna. Voi ressukkaa, miten oli käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 18:10

Sitä minä olen ihmetellyt, minne hävisi kyltit "Anna siilin taapertaa". Kiva eläin pihapiirissä ja mukava katsella. Tuttu tuhina ja puhina kuuluu ainakin meillä mökkipihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:53

Kyllä on meidänkin pihapiiristä siilit hävinneet..Tuolla tiepäällä näin yhden siilin,mikä varmaan kirosi...ennen kun oli tuollainen litteä verilettu...mikä linkistäsi löytyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 21:15

Tuhisee ja puhisee on tosi kiva kaveri. Syö kun sille antaa.Ei tee pahaa kellekkään .Etanoita ja matoja rakastaa.Kermasta tykkää.Surkeeta kun voi olla paha kohtalo, litistyä että suolet tulee pellolle. Voi tuota paahaa henkee.Kun ne eläimet ymmärtäisivät olla pois teiltä.Aivan ihania piikkipalloja .

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:09

Tuttu on niin teoksena ja tuotteina mutta myös luontokappaleena. Kesällä koiramme otti jälleen yhden hampaisiinsa. Kun olin toisen pelastanut vapauteen ammottavasta kidasta, niin eikös tämä rontti ruvennut minulle kiroamaan ja pärmentämään ihan hyppimällä paikallaan. Kiittämättömyys oli jälleen maailman palkkana. =D