Kun tänä syksynä on niin runsas omenasato,onko kukaan napsulaisista laittanut omenaviiniä valmistumaan?

Avainsanat: omenat viiniksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2010 - 19:50

Ei viitsi enään nykyään viiniä alkaa tekemään..kun on aika suuritöistä...Silloin 70 luvulla tuli paljon kaikenlaisia viinejä pulputettua..oli ihan mukava seurata,miten pulputus alkoi hidatumaan,kun käynti alkoi loppumaan..
Silloin kyllä tuli enemmän viiniä käytettyä...kun oli aina kellarissa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2010 - 19:58

En viiniä ole tehnyt.Mulla jotain viiniä vanhentumassa tuolla kellarissa tyttäreni tehnyt.Kerran kysyin oletko unohtanut kellariin pullosi. Hän vastasi anna olla vaan.
Mutta hurjasti omia omenia on ja hilloa ,piirakkaa ja riisiomenapuuroa joka päivä.Olisi vaan noin runsaasti läpi talven. Mietin että pitäisiköhän kuivattaa niitä. Mulla on kuivuri.Justiin sain sienet pussiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 20:03

Minun omenani ovat menneet omenasoseeks ja piirakoihin.
En enään mehuasemille vie, eikö tumonet tuttavanikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 20:25

Viinin teko on jäänyt pois jo vuosia sitten, tuli tehtyä eniten banaaniviiniä silloin.
Joten omenat muuhun hyötykäyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 22:15

Inhoan itse tehtyjä viinejä,niistähän tulee kamala hajukin,jos niitä juo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 03:24

En ole tehnyt, tänään sain ison lastillisen omppuja. Ja vähän olen tässä miettinyt mitä niistä laittaisin. Mutta en minä viiniksi laita, jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 08:38

Omenoita tulee kahdesta omenapuusta mutta viinit ostamme Alkosta tai sitten tuodaan ulkomailta. Käytämme vain ruokaviiniä joten ei omenaviini (vain viinirypäleisiä tehty on viiniä itseasiassa...) ei ole meille mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 17:51

Josku nuorempana tulikin viiniä tehtyä. Tosin kyllä jäi melkolailla yrityksen asteelle. Nyt käytämme tässäkin tapauksessa Alkon palveluja. Mitä sitten joskus tuodaan ulkomaanmatkoilta maistiaiseksi. Omenat muuten ovat kyllä maittavia ja varsinkin kotimaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2010 - 23:58

Omenasato kuihtui. Ja hyvä niin, en enää ikinä vaihda tapetteja viininteon takia.