mitä tarkoittaa sana hie?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2008 - 21:29

HIE on Skotlannin hallituksen taloudellisen kehityksen virasto Highlands and Islands of Scotland.
tuossa on yksi tarkoitus kirjaimille/ sanalle hie.
on varmasti paljon muitain hie lyhenteitä, niin kuin aikaisemmissakin vastauksissa on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2008 - 17:09

onko se osa sanasta,ei tarvia vastata

Lisätty: 13.09.2008 - 17:27

löytyi,työmaavalaisin,nimi HIE hinta,79,80e

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 17:16

Liittyisiköhän tuo hie-sana jotenkin kivilajeihin ja mahd. niiden 'koostumuksiin'.

Lisätty: 13.09.2008 - 17:54

Auttais paljon, jos kertoisit, missä asiayhteydessä tämä sana esiintyi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 18:13

historian ja etnologian laitos

...nosti kylmän hien otsalle.. <perusmuoto hiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 23:23

hie = kiiruhtaa (runollínen muoto vanhahtavassa englantilaisessa tekstissä)

To go quickly; hasten.

--------------------------------------------------------------------------------

[Middle English hien, from Old English hgian, to strive, exert oneself.]