Oletko iäkkään narttukoiran omistaja?

Ystävälläni on kymmenvuotinen sekarotuinen narttukoira ja nyt oli juosuaika ja sen jälkeen ilmaantui virtsanpidätys ongelmia,koira juo paljon ja tietysti sitten pissiikin.Eläinlääkärillä hänet käytettiin ja ei sairasta rakkotulehdusta eikä diabeettestä,apua ei lääkäriltä tullut ja emäntä on peloissaan.Onko teidän koirallanne ollut samankaltaisia oireita

Avainsanat: kora onko sairas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.09.2010 - 18:58

Leikattu 10-vuotias Fiina-koirani joutuu loppuelämänsä käyttämään virtsanpidätysongelmiin Propalin-lääkettä.
Fiina oli aivan häpeissään kun pissaa valui lattialle hänen noustessaan petiltään ylös. Vein hänet eläinlääkärille ja niin ongelma ratkesi. Fiinalla ei ole ollut haittavaikutuksia lääkkeestä. Hänellä oli yhdet pennut ennen kohdun ja munasarjojen poistoa.

Lisätty: 25.09.2010 - 19:01

täällä lääkkeestä infoa:
www.vetcare.fi/index.php?id=45

hm.hm. olisikohan syytä vaihtaa eläinlääkäriä, ellei tunnistanut oiretta?

Kysyjän kommentti

Ystävi vei koiransa uudelle eläinlääkärille,joka todella tutki koiran perusteellisesti,teki työtä toistatuntia ja makso vajaa 90 euroa.Koirassa on diabeettes ja se on vienyt näön toisetskin silmästä toisessahan on kaihi,ihe,että se kallislääkäri ei tutkinut paremmin,se oli vain rahastusta.Nyt aluksi kokeillaan ruokavaliota,mutta armonpiikkikin voi olla edessä,mikä on tietysti se pahin vaihtoehto ystävälleni,kaiken kaikkiaan surullinen tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2010 - 20:02

Vanhoilla koirilla on tuo virtsanpidätys ongelma melko yleistä.
Liika juominen saattaa kerätä nestettä keuhkoihin..
Meidän vanha narttukoiramme lopetettiin 12 vuotta sitten, oli 14 vuotias tätä ongelmaa ei kyllä ollut.
Ja viime vuonna jouduin lopettamaan koirani Toffen joka oli 14.5 vuotias ja hänelläkään ei ollut tätä ongelmaa.
Mutta monilla ystävilläni on ollut tällainen koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 21:45

Tyttäreni koiralla Santulla,tulee välillä pieniä pissatippja olemme sen huomannet..mutta aika vähän..Juo paljon,kun on nesteenpoisto lääkitys..ja pissaa sitten myös paljon..
Kesällä Santtu oli tosi huonossa kunnossa,kun on sydänvikainen,mutta nyt on ihan pirteä,kun sai lääkärillä käydessä toisen sydänlääkken vanhan lääkkeen rinnalle..
Silloin jo tuli näitä pissatippoja,kun kävimme lääkärissä...mutta ei saanut siihen mitään lääkitystä..
Ikää on Santulla 13 vuotta....Siinähän se Santtu minun profiilissa makailee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 22:26

Voi olla jokin tulehduskin.Uudestaan lääkärille ,seuraa tarkasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 17:19

Ei ole koiraa, eikä tule. Kerrostalossa en viitsi viattomia eläimiä kiusata. Maalla jos asuisin voisi tilanne olla toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 16:54

Mene koirasi kanssa lääkäriin. Voi olla, että kohtu on jonkinverran tulehtunut.Saat koirallesi hyvät lääkkeet. Toivon teille terveitä vanhuuspäiviä!
Minulla on ollut kolme narttukoiraa, jotka elivät aika vanhoiksi. Tulehduksia tuli vanhemmiten. Kahdelta leikattiin kohtu ja yksi kuoli syöpään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2010 - 23:12

Olen iäkkään sairaan sussarikoiran omistaja.