Huomenna alkaa hirvijahti, onkos täällä jahtimiehiä tai -naisia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 20:18

Serkkuni mies on ollut lapsesta asti metsästäjä, ja heillä useinmiten syödäänkin hirveä... Joten hän lähtee..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 20:24

Isäni oli metsästäjä ja vanhempi veljeni on.
vanhempien kotona vielä asuessani ehti melkeinpä kyllästyä niihin kaikkiin metsän antimiin .
riippuen vuodenajasta oli lintua, jänistä tai hirveä ruokapöydässä .
nyt osaisi antaa arvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 20:33

En metsästä,mutta riistaa syön mielelläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 20:34

Ei ole!
Moni uusmaalainen hirviseurue aloittaa metsästyksen vasta lokakuun ensimmäisenä tai toisena viikonloppuna.

Lisätty: 24.09.2010 - 22:24

Isänmaa kulkee kynsien alla ja siellä ei paljon hirvestetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 20:41

En ole koskaan hirvimetsässä käynyt...mutta lihaa olen kyllä syönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 21:22

Siskoni mies ja poika ovat armotttomia hirvimiehiä. Joka vuosi on tullut hirvenlihaa purkitettuna ja jauhelihana minullekin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 22:12

Ei ole jahtiporukkaa täällä ,ketään tuttua.Mutta kyllä niitä näkee metsänreunoissa ja pellonpientareilla.

Lisätty: 25.09.2010 - 09:32

Joskus on kotiin tuotu iso köntti hirvenpaistia.Ihan kiitoksella.Hyvää oli,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 22:29

Ei jandissa,mutta hirvipaisti kyllä maistuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 22:43

Mieluiten kameralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 07:55

Nuorempana olin hirviporukassa, mutta en jaksaisi enää eikä aikakaan riittäisi. Enoni käy hirvimetsällä joten meilläkin on hirvenlihaa aina pakastimessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 12:18

En ole koskaan ollut hirvestämässä ekä millään kyllä lähtis moiseen toimeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 18:25

Suvusta löytyy, mutta minä en ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 19:40

näillä kulmilla ei jahdata eikä lahdata,
riistan hankinta on oston varassa ja useimmiten sekin tapahtuu ravintolassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 16:17

En ole ollut hirvimetsällä. Lihaa joskus olen saanut ja hyvältä maistuu.
Oikein on, että niitä metsästetään. Eihän niillä muita vihollisia olekaan kuin ihminen. Enemmän vaan pitäisi ampua, etteivät toikkaroisi maantiellä liikenteen harmina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 18:08

En ole minkään luontokappaleen metsästäjä. En kuitenkaan myöskään vastusta muiden metsästysharrastusta sillä esim. hirvenmetsästyksellä ehkäistään hirvikolareita ja saadaan hirvikanta pidettyä edes jossain tolkussa. Pidän hirvenlihasta, mutta jänis tai sorsapaisti eivät minulle maistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2010 - 23:01

Jahtimiehen eukko täällä taas kiroaa kun pitää olla silppuamassa siitä suurta metsän saalista.