Katsoitko eilen silminnäkijän kakkoselta?

Siinä oli aiheena vanhusten heitteille jättö ja tämä kaikki tapahtuu suomessa,pöyristyttävää.

Avainsanat: vanhus hoitoa vailla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 12:31

Katsoin, mutta valitettavasti ohjelma ei sisältänyt mitään sellaista jota en olisi tiennyt jo aijemminkin. Olen työni ja yksityiselämäni kautta joutunut jo vuosikausien ajan elämään sen ikävän tosiasian kanssa, ettei maassamme hoideta vanhusten ( eikä muuten muidenkaan avuntarvitsijoiden) asioita riitävän hyvin vaikka tähän olisi niin poliittisesti kuin taloudellisestikkin mahdollisuus. Nykyiset päättäjät eivät uskalla poiketa yleisestä käytännöstä ja tehdä ratkaisuja joilla rahoja suunnattaisiin riitävästi vanhuksille ja muille , ei tuottaville, avuntarvitsijoille. Aina on löytynyt jokin tekosyy sille miksi heidän asoitaan ei pystytä laittamaan kuntoon. Tähän ikävään tosiasiaan saa muutoksen mielestäni vain vaihtamalla päättäjiä avustusmyönteisiin. Tämä taas tapahtuu siten, että menemme kaikki joukolla äänestyspäivinä uurnille ja valitsemme nuo avustusmyönteiset henkilöt päätöksentekoelimiin kaikkialla Suomessa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 09:46

En tiedä miten se jäi minulta katsomatta. Taisin taasen olle pihalla tai jotan muuta.Yleensä seuraan.
Olen voinut katsoa jotain muutakin ohjelmaa.Mielenkiintoista varmaan tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 10:31

Kappas vain meni minultakin ohitse, mutta kiitos kissaäiti kysymyksestäsi, näkyy olevan ylen areenalla,
mistä alan just katsomaan ja otan sukkakutimen siihen. Saan kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Katsoin sen ja kovin puutteelista on vanhan ihmisen elämä ykisn kodinhoidon avulla.
Aiemmin jo kirjoitinkin johonkin kysymykseen, että petasin vähän tulevaisuuttani muuttamalla
Helsingistä tänne synnyinseudulleni, jos on sisko, veli ja tytär ja ovat parhaansa mukaisesti luvanneet
pitää minusta pitkälle huolta. Tosin vielä en tarvitse kun ikkunoiden pesijää ja kiipeilijää yläkaapeille.
Kyllä vanhusten huolto menee tosin kurjasti, jos se sitä oli ennenvanhaankin kunnalliskodeissa, välillä kohentui, mutta vanhuksia tukee yhä enentyvässä määrin huolehdittavaksi. Kuten mamma sanoi, että jos rahaa on saa kaikkea, mutta ei sitä monellakaan ole siihen satsaamiseen, joten kärvistellään niin
pitkälle kuin sielu sietää. Toivon, että saisin kaatua saappaat jalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 10:51

En katsonut mutta työpaikan aamukahvilla ohjelma herätti kovasti keskustelua. Pitänee katsoa uusintana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 13:54

En katsonut, mutta tuo vanhuus asia on jo niin kartalla että sitä kuulee nyt vähän väliä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 13:56

kohta tulee käsky eduskunnasta, laki kirjoitetaan.....
vanhukset muuttakoot lapsiensa luokse. näin oli ennen ja olkoon nyt. piste.
argh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 15:24

Olen nähtävästi kuunnellut, kun tuo selvitys on jotenkin tuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 19:06

Kyllä katsoin. Taitaa tuo tulevaisuus olla aika ankeaa.Niinkauan kun pääsee liikkumaan, ei ole hätää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 21:10

En katsonut eilen..mutta katson jossakin vaiheessa Areenan kautta..

Meidän pitäisi muistaa,niikuin veteraanien iltahuuto laulussa sanotaan..

Hoivatkaa,kohta veljet on poissa.
Muistakaa,heille kallis ol`maa.
Kertokaa lasten lapsille lauluin,
himmetä ei muistot koskaan saa.

Tämä kertosäe kolahtaa,kun työskentelee vanhusten kanssa..
Kyllä kun pääsee kävelemään,tulee vanhukset jotakuinkin juttuun...mutta voihan jotka on liikunta-kyvöttömiä pyörätuoli ihmisiä ja kotona vaan asuvat...
Tässä on 7:mässä vuodessa nähnyt kaikenlaista..
Minunkin piti alkujaan tehdä näitä avustushommia yksi talvi...mutta en ole raaskinut lopettaa,kun näkee ihmisten tarpeet apuun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 15:57

Tuntuu välillä, että säästövimmoissaan unohtavat paljon tärkeitä asioita. Näyttää tuo säästövimma antavan luvan tehdä lähes mitä tahansa. Pahalta tuntuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 23:13

Maailmamme muuttuu ymparillämme. Tuntuu vain siltä että sitä muutosta ei tule riittävästi tarkkailtua eikä älyä aina puuttua-, eikä kerkeekkään puuttua niihin epäkohtiin.
No, kohtahan meille taas jaetaan uudet pingokupongit, ne vaalikupongit.
Muistakaa siinä kupongissa sitten raapustaa se numero jonka luulette voittavan ja parantavan nämäkin epäkohdat.
Toivottavasti me kaikki voitamme siinä bingossa, ettei tule sinne Arkadianmäelle taas uutta ongelmajätettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2010 - 00:47

Väliin jäi - ei silti mielipiteeni on omanlaatuinen - ns. maahanmuttajien takia. Heille ja urheilulle kyllä riittää rahaa. Joudunkohan muuten huonoihin väleihin odottaa.