Oletko huomannut Suomen talous elämän alkavan elpyä laman kourista?

Tämä kysymys tuli mieleeni,kut katsoin kotipihani parkkipaikkaa ja sen tyhjyyttä,näyttää siltä,että usea ihminen on saanut työtä tai päässyt opiskelemaan.Mikäs sen mukavampaa,vai mitä.

Avainsanat: työtä opiskelua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 09:13

Kyllä ainakin rakennusalalla näyttää elpyneen ja omalla paikkakunnallakin on työttömien määrä vuoden takaisesta vähentynyt ilahduttavan paljon. ja ihmisten mielialaan varmasti vakuttaa positiivisesti, kun lamasta ei enää toiteta tiedotusvälineissä yhtenään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 09:18

En usko että lama olisi ohitse. Se olisi kivaa että nuoret saisivat työtä, pysyisivät terveenä.Kyllä jonkinlaista muutosta on tapahtunut ,mutta mistä johtuu. Omakotityömaita makaa keskeneräisinä asuin alueilla. Jätetty siihen, rahan puutteen vuoksi. Mutta kohtuus pitäisi olla kaikessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 09:43

Talouselämän edustajat kertovat lähes päivittäin miten talous on kääntynyt nousuun. Toivottavasti näin on. Aina sitä ei kuitenkaan huomaa ympäristöä tarkkaillessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 10:34

En ole huomannu talouselämän elpymistä, olen vain huomannut arvonlisäveron lisäyksen vesimaksussani.
Elpyyhän se kun telkkalupa nousee, sähkövero on huipussaan. Ei se rikkahilla tunnu, pienestä eläkkeestä
se on iso lohkaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 14:00

En ole huomannut, samat ihmiset jotka asuvat lähelläni edelleen ovat kadun tallaajia, ja moni ystäväni kun on saanut potkut työnvähyyden vuoksi ovat edelleen ilman työtä...

Ja pari lähisukulaistani käy kurssia joka päättyy ja kummallakaan ei ole siitä tullut työpaikkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 18:27

Niin sanoi entinenkin raikulipoika patineilla livettyään nurin; "ei muuta kuin uuteen nousuun".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 18:55

Ei vielä kokonaan ole ohitse, mutta on hienoa jos ihmiset ovat työtä löytäneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 22:55

En usko että lama on ohi kokonaan...Ihan hyvä jos ihmiset ovat saaneet töitä ja opiskelupaikkoja...on silloin helpompi elää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 15:55

Toivotaan näin käyvän. Muuten ei oloneuvos tämäntapaisia asioita ajattele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2010 - 00:42

Niin - tai sitten muuttaneet pois työttömyyttä. Ei tämä elpyminen näy kansanriveissä - rikkailla voi jo jopain tuntua. Tavallinen suomalainen - sukujuuriltaan oleva kansailainen - ei paljonkaan merkitystä - ei ainakaan tuntuvasti parempaa elämää.