miksi ihmiset ei mielellään kerro olleensa kanariansaarilla ,onko se liiantavallinen paikka ,ettei oikein kehtaa sanoa missä oli.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2008 - 17:10

Olen viettänyt useita syksyjä Lanzarotella. Saari on hiljainen ja ilmasto on mainio. Matka sinne kestää vain kuutisen tuntia. Ja siellä on mahdollisuus hoitaa kuntoaan esim. patikoimalla, käymällä kuntosalilla ja aerobicissa. Saarella on myös huippu-urheilijoilla valmennuspaikka.

En koe häpeäväni Kanarian saarten reissujani millään tavoin. Olen lomaillut myös muilla saariryhmän saarilla, mutta Lanzarote on mieluisin. Onhan se arkkitehti Manriquen kotisaari ja hänen laavakupliin rakentamansa koti on mainio museo tutustua. Siellä voi nähdä myös aitoja Picasson töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2008 - 00:19

Suurin osa suomalaisista on käynyt kanarian saarilla,ja luulen,että moni on myös nauttinut matkastaan.Tässä on varmaan kyse siitä,että halutaan olla mieluusti itsenäisiä seikkailijoita,eikä myönnetä,että käydään valmismatkoilla ottamassa aurinkoa ja matkatoimiston järjestämillä possujuhlilla;) Toki olisi hienompaa työpaikalla kehua olleensa Borneon viidakossa vaeltelemassa,mutta laiskanpulskea mukavuudenhaluinen turisti toki arvostaa enemmän valmista aurinkomatkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 07:58

Kanarian saaret olivat 1960-luvulla suomalaisten 'kaukomatkakohde' jossa käynnistä ei tosiaankaan ujosteltu kertoa.

Suosion kasvaessa matkatoimistot (Keinäsen johdolla) alkoivat räätälöimään mahdollisimman halpoja paketteja, täyteen ahdettuissa koneissa rahdattiin väkeä majoitustiloihin joissa ei aina ollut kovinkaan kehumista ja ohjelma koostui tosiaan kosteista possujuhlista ja itsensä polttamisesta rantahietikolla. Lehtijutuiila näistä 'sankirimatkailijoista' ja heidän sekoiluistaan sitten leimattiin koko kohde vähän arveluttavaksi, vähintäänkin rahvaanomaiseksi.

Pikkuhiljaa Kanariansaarten maine on parantunut, mutta edelleen se sellainen rillumarei maine kummittelee taustalla, menetetyn maineen korjaaminen kestää aina kauan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 10:12

lanko mies on parhaillaan kanarialla, siellä käynti on niin tavallista, pitäisikö siitä toitottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2008 - 14:01

En ymmärrä,miksi joku häpeäisiä kertoa matkastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 07:50

olen käynyt ja olen menossa taas ja kehtaan sanoa. Joka paikasta löytyy suomalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2008 - 18:54

Kyllä kehtaan sanoa et olin Kanarian saarilla, siin ei tosiaankaan mitään häpeemistä, miksi oiskaan? Jo silloin kun mun enkun ope sano (vuosikausia sitten) et oli Kanarian saarilla, ja kertoi matkastaan, niin päätin silloin, et sinne pitää joskus päästä, tään lapsosen päässä liikkuivat kuvat palmuista je sinisestä merestä, jne..ja niin teinkin, mut niit saarii niin paljon, et hieman petyin sitten tähän yhteen näist saarist kun varhaisna keväänä (ekat turistit keväällä) siellä alettiin istuttaa näitä palmuja joista haaveillut pienen ikäni! Olivat tuoneet ne muualta, ilmeisesti eivät sit kasvaneet ko. saares luonnostaan??? hmmm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2008 - 08:45

Kanarian kaikki saaret ovat aivan hyviä paikkoja, sieltä löytyy menopaikkojen lisäksi rauhallisempiakin kohteita. Rantalomaa sekä kaupunkilomaa. Itse olen käynyt saarilla eri kohteissa 19 kertaa ja taasen helmikuussa suunnistetaan tällä kertaa taas Teneriffalle. Säät on talviaikaan leppoisat ja lentoaika vain kuutisen tuntia. En todellakaan käsitä miksi ei kehtaisi sanoa olleensa kanarialla.