Kuinka hyvin tunnet sukupuusi? Tiedätkö esim.isovanhempiesi isovanhempien nimet?

Avainsanat: sukupuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 22:30

Kummankin isäni kuin äitini puoleltani pari serkkua tutkii meidän sukupuuta ja olen antanut hiljattain lasteni kuin lastenlasteni nimet heille.
Joten sukupuun valmistumista odotellessa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 19:27

molempien vanhempieni suvusta on tehty sukututkimusta.
äidin puolelta 1600 luvulle asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 19:49

Tiedän molempien isovanhempieni nimet ja sen tiedän,että isäni suku on Hollannista lähtöisin.Siihen se sitten jääkin.Sukututkimus on aikaa vievää puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 19:49

äidin puolelta vain kolme sukupolvea taaksepäin,
isän puolelta varmuudella yhdeksän sukupolvea ja iso joukko esihistoriallisia (varmistatmattomia) tarinoita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 19:57

Kyllä on tiedossa kaikkien nimet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 20:45

Minun sukupuuni ylettyy 1723 luvulle asti, Sukutaulu on netissä. Kaikki on itselläni paperillakin, joten tunnen pitkältä ajalta sukupolveni ketjua. Hyvin mielenkiintoista tarkastella sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 20:54

En tunne sukupuutani enkä ole sitä tutkinutkaan.Joku kerran sanoi tutkineesa jonkin matkaa ja kertoi että ollaan tultu viikinkinä tänne ruotsista -suomeen.Empä tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 21:07

Kyllä minä tiedän heidän nimensä, olen sukupuuta rakentanut netissä, ja uusia sukulaisiakin löytänyt sen avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 21:43

En tiedä, kun ei ole ollut kiinnostusta...no ehkä äidin puolelta enemmän. Isäni tunsin aikauisena vain lyhyen aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:52

Orvolla ei ole sukupuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 01:18

Kyllä minä kaikkien nimet tiedän, ja jos unohdan lunttaan sukukirjasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 14:46

Tiedän senkin että Bushin suku on samoilta nurkilta 1640 muuttanut Delawareen. Hän on Hesarin mukaan Anders Halttuisen jälkeläisiä. Olof Halttuisen tyär on kirkonkirjojen mukaan naitu sukuun ja hänestä on katkeamaton luettelo esivanhempia 11 sukupolvea.
(Minuun se sitten pysähtyy, ei ole jälkeläisiä.)

Lähteet:
uberkuul.wordpress.com/2006/...a-juvalta/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 08:34

Kyllä sukutausta on aika tuttua, Molempien suuntien sukuja on tutkittu ja yksi sukuhistoria on tehty. Isäni puolelta suku (joka on tullut Ruotsista) pitää sisällään yleisesti tunnettuja henkilöitä.
Koska olen kiinnostunut historiasta myös omaan sukuun liittyvät asiat kiinnostavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 21:02

Molempien vanhempieni suvut on tutkittu. Äidin puolelta ainakin tiedot siihen saakka, jolloin on alettu pitämään kirkonkirjoja.