Arvostatko kotimaista tuotetta?

Mie arvostan ja ostan kotimaisia tuotteita.

Avainsanat: kotimainen tuote

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 11:42

Kotimaiset tuotteet hinnoittelevat itsensä ulos. Ovat kohtalaisen kalliita muihin verrattuna. Etsin kyllä aina kotimaista ja ostankin, kunhan hintataso on lähelläkään muita valmisteita. Verotuksen kautta olemme kuitenkin kaikki tukemassa kotimaista tuotantoa. Mikään ei näytä riittävän hintojen kohtuullistamiseksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 11:07

Arvostan kotimaista mutta ostan ulkolaista, hinnan takia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 11:21

Aina kehutaan Suomalaista, niin äitini jo varhain opetti.

Nyt Turkissa ollessani rakastuin heidän tomaatteihin WAU mikä MAKU voittaa todella Suomalaisen tomaatin..(harmitti miksen tuonut mukanani muutamaa kiloa sieltä)

Sisliassa ollesani heidän jäätelönsä todella hyvää jollen sanoisi jopa parasta (pistaasi oli mun suosikki), muistan vielä vanhan Valion Vanilja jäätelön ja nyt siitä mausta ei ole enää mitään jäljellä.

Ei kaikki kotimaassa parasta ole, pitää vaan kokeilla muitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 11:42

Arvostan kotimaista. Hinta kyllä ratkaisee myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 12:38

Jassoo, kyllä se meikä mamma vähän enempi niikuin katsoo hintaa.
Olen huomannut, että käytössäni kestää kyllä ulkolainenkin tuote.
periaatteesahan sitä kotimaista pitäsi kannattaa, mutta mutta asia on vain nyt niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 13:13

Minä kyllä usein sen edullisemman ostan ja se on yleensä ulkolainen tuote.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 16:38

Ilman muuta arvostan kotimaista. Mutta paljon ostan ulkolaista. Hinta ratkaisee kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 18:47

Arvostan kotimaista mutta ikävä olen joutunut joskus toetamaan ulkolaisen vastaavan tuotteen olleen laadultaan parempi ja yleensä myös halvempi. Kypyhuoneremonttia tehdessämme hankimme ensin kotimaiset ja hinnakkaat laatat. Ne oli kai sitten jotain maanantaituotantoa, kun mittavirheet laattojen kesken oli niin suuret, ettei laatoituksesta olisi mitenkään saanut kunnollista. Rautakauppias sanoi suoraan, että italiaset laatat ovat laadukkaammat ja niihin päädyimme ja hintakin oli sitten alhaisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 21:19

Arvostan kotimaisia tuotteita...mutta hinta ratkaisee monta kertaa...etenkin talviaikana..Kyllä todella Turkissa on hyvät maukkaat tomaatit....kohtahan niitä taas pääsee herkuttelemaan..Viime reissullakin söin ihan valtavasti tomaatteja,,joka aamupalalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:43

Hajoaa se kotimainenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 00:28

arvostaminen on vähän toinen juttu kuin ostaminen

minä arvosta laatua, hintaa ja hinta/laatu suhdetta

kun nämä asiat ovat suht koht tasan, silloin olen selvästi puolueellinen ja vedän kotiinpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 10:35

varsinkin kun puhutaan ruuasta / juomasta arvostaa puhtautta, hyviä raaka-aineita jne.
muuten kotimaisuus yleensäkin tarkoittaa laatua, työtä, ansiota toiselle. kuljetusten minimointia.
kyllä sitä arvostaa - on vaan helvetin kallista kaikki suomalainen.
ja valperi on oikeassa - arvostaminen on eri asia kuin ostaminen. kaikkea ei vaan pysty pitämään kotimaisuudessa. hinnassa tulee seinä vastaan. jos olisin hyvin varakas - en epäröisi yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 21:24

Ostan kotimaisia omenoita, vihanneksia, järvikalaa ja luomulihaa. Usko kotimaisen ruoan puhtauteen on koetuksella, kun tiedetään mitkä valtavat määrät lääkkeitä teuraskarjalle syötetään - ei ihme, että veli-venäläinenkin pisti tuontikiellon päälle. Käytän mieluimmin pastöroimattomia tuotteita ja siksi ostan ulkomaisia juustoja.

Muissakaan tuotteissa kotimaisuus ei ole enää laadun tae. Katson aina tarkkaan hinta/laatusuhteen ja jos saan ulkomaisen tuotteen (vaikkapa IKEAsta) edullisemmin, niin ostan sitten sieltä. Kodinkoneissa luotan saksalaiseen laatuun. Suomalaiset ovat hyviä veneen valmistajia, joten jos vielä joskus ostan veneen, se olisi suomalainen.