Mikä on maailman suurin ja kallein matkustaja-alus?

Luovutettiin varustamolle 2009.

Avainsanat: suurin ja kallein matkustaja-alus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2010 - 23:30

Toistaiseksi suurin ja kallein on Oasis of the Seas
www.royalcaribbean.fi/
www.royalcaribbean.com/home.do
wapedia.mobi/fi/Genesis_%28laiva%29

Videoita laivalta ja Ison-Beltin sillan alituksesta
www.youtube.com/watch?v=njOHaQ7V0j4

mutta sen sijan ottaa kohta valmistuva Allure of the Seas joka aloittaa risteilyt joulukuussa 2010
se oli jo koeajolla
yle.fi/alueet/turku/2010/09/...origin=rss
lukijoidenkuvat.hs.fi/kuvat/...at/61694/1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 00:28

Olisikohan se tämä alus:

Oasis of the Seas on maailman suurin risteilyalus ja pituudeltaan 361 metriä. Leveyttä aluksella on leveimmillään 66 metriä. Painoa aluksella on noin 45 000 tonnia.

Viihdykettä laivalta ei puutu, sillä sen sisältä löytyy muun muassa 1 300-paikkainen teatteri, kymmeniä ravintoloita, kahviloita ja baareja. Risteilemään mahtuu parhaimmillaan 6 360 matkustajaa ja 2 100 miehistön jäsentä.

Risteilijän liput käyvät jo hyvin kaupaksi. Joulukuussa neitsytmatkalle lähtevän aluksen lippuja myydään taantuman vuoksi alennuksella. Neitsytmatkan liput tosin maksavat kaksinkertaisen summan normaaliin hintaan verrattuna.

Viikon risteilymatka maksaa enimmillään 5 000 euroa, mutta matkalle pääsee jo noin 500 eurolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 08:06

Allure of the Seas on 5mm pidempi kuin vanhempi sisarensa joka on jo liki vuoden ollut tienestissä Karibianmerellä. Nämä kahden miljardin sisarukset ovat isoja.
Oasis of the Seas; www.napsu.fi/matkailu/matkak...Lauderdale

Kuva Merten viettelyksestä; www.napsu.fi/matkailu/matkak...56--Raisio

Laiva on paraikaa koeajolla Itämerellä perjantai-iltaan saakka.

Lisätty: 23.09.2010 - 08:18

Suomalainen insinöörityö; lehti.tek.fi/node/812

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 08:31

M/S Allure of the Seas
(huom. Turussa rakenneettu)

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Oa...f_the_Seas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 10:19

Turun Pansion telakalla rakennettu Oasis of the Seas. Olin katselemassa sitä ja komea on. Näin sen myös lähtevän Turusta, jolloin olin veneellä Airiston reunalla. Sanovat, että Allure of the Seas olisi ollut suurempi. Tuo ensimmäinen kuitenkin minulle suurin, jonka olen nähnyt kulkevan Airistolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 13:47

On nyt kallein tuo Oasis of the Seas, mutta kun Allure of the Seasin lasku tulee niin kalliimpi on. Oli viime viikolla koeajolla tuo uusi laiva ja hyvin työt siellä on edenneet. Mieheni viimeinen työ, jää kotimieheksi sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 18:53

Oasis of the Seas se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:35

Helppo nakki: vastaan kuten muutkin googlettajat.