Mitäs tänään kokkaillaan?

Lisätty: 22.09.2010 - 12:50

Laitan uunilohta, päälle mausteet ja Aura-juustokastike. Porkkana-perunamuusi ja vihreä salaatti. Jälkkäriksi on omenapaistos+vaniljakastike.

Avainsanat: päivän menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2010 - 16:13

yks kaks tuli halu ja inspiraatio

läskisoosia ei ole ainakaan pariin vuoteen tullut tehtyä, nyt sitä on parhaillaan tulossa
(ihan vapaasti omasta päästä reseptittä)

Kysyjän kommentti

Eläköön vanha kunnon läskisoosi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2010 - 13:07

Lihapullakeittoa ja pannukakkua olisi suunnitelmissa...
Helppotekoistakin tuo on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 15:48

Tänään tehdään lammaspataa päivälliseksi. Eilen marinoin lihat ja poika pisti siten klo 14 padan uuniin. Seuraksi laitan omenapiirakan kypsymään. Tässä en ole viellä ratkaissut mitä tarjoan lammaspadan kanssa. Onko ehdokuksia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 16:05

Valmisruuan puolelle meneee. Mökillö noiden talvihommien kanssa kun aika rientää, niin en viitsi valmistella juuri mitään. Maksalaatikko on tänään ateriana. Omatekoisen puolukkahillon kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 16:10

Teen lihakaalilaatikkoa pitkästä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 17:08

Minulla on lohikeittoa iltaseksi, eli juuri näihin aikoihin, pitäisi lusikoida.
Herahti vesi kielelle Valperin sianlihakastikkeen kera. Se on varmaan hyvää, kun
jaksaa sen hyvin tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 17:39

Eilen kokkasin täksi-päiväksi kaalikääryleitä...syy...kun tänään ei ollut aikaa tehdä ruokaa..Ensin oli omakotitalon ikkunoiden pesu ja verhojen vaihto+silitys..
Sitten oli vielä kuolutusta 3 tunti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 18:38

Eilistä hernerokkaa lämmitin, jälkkäriksi omenapiirakan pyöräytin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 19:18

Syötiin pitkästä aikaan Mattilan ryynimakkaroita kera keitettyjen perunoiden sitten kahta salaattia oli jäänyt eiliseltä,hyvää oli ja vatsat tuli täyteen mikä lienee syömisellä onkin tarkoitus.Mattilan ryynimakkaroita on tietääkseni vain yhdessä liikkeessä Lappeenrannassa irtomyynnissä ja mieheni kävi tuolla keskustassa ja toi niitä sieltä.On kiva,että sinäkin kyselet näitä ruokakysymyksiä miun lisäksi.Olen huomannut,että yksi stokkan herkun asiakas ei voi sietää näitä kysymyksiä,mutta ei hänestä väliä,mie vaan kyselen,vastatkoon ken tahtoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 00:12

Hernekeitto päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 18:23

Eilen pyydettyä kuhaa suolattuna ja voissa paistettuna, tänään poimittuja kantarelleja, kesäkurpitsamuhennos. Kohta alan valmistaa, siistin vain ensin nuo tämänpäiväiset sienet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:27

Kokkailtaa te - minä olin onnellisessa asemassa, sain istua valmiiseen pöytään.