Näittekö ? että nyt on jo Suomenkin lehdistössä tietoa Länsi-Niilin viruksen epidemiasta Etelä-Euroopassa

Välimeren lämpöön matkustavan kannattaa olla valppaana, sillä Etelä-Euroopassa leviävä Länsi-Niilin virus on on tappanut jo kymmeniä.
www.iltalehti.fi/matkajutut/...1_ma.shtml

Avainsanat: länsi-niilin virus epidemia välimeri etelä-eurooppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 18:19

Hurghadassakin on hyttysiä, ja luulenpa ettäjuuri niistä olen saanut pari kertaa ikävän flunssan, koskapa Suomessa en juuri sellaisia sairastele. En usko kuitenkaan, että kyseessä olisi ollut Länsi-Niilin virus, vaikka Hurghada sijaitseekin Niililtä länteen, vaan epäilen enemmän dengue-kuumetta. Senhän voi saada eteläisemmissä Afrikan osissa. Jos nyt vielä sairastun, niin kyllä sitten ainakin Suomeen tultuani käyn vasta-ainetesteissä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2010 - 21:53

No vaara ei suuri ole kohdallani, en matkusta kyseisiin maihin. Jollei sitten joku tuo hyttystä Suomeen
matkatuliaisena. Tauti ei tartu ihmisestä eikä eläimestä toiseen.

Lähteet:
HS

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 22:09

Olen kyllä Turkkiin lähdössä ensikuussa....en ole huolissani..aika pieni mahdollisuus saada tartunta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 06:24

ainahan niitä uusia vitsauksia tulee lisää.
liikakansoitus vähenee luonnollisen poistuman kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 09:42

Olenhan tullut joku aika sitten Turkista, kyllä minua pisti nuo hyttyset ei kyllä päivisin...
Mutta ihan samat oireet tuli kuin meidänkin hyttysistä, kutisi ihan samalla lailla, ja hengis oon ( parantuneetkin ovat jo)..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 10:32

Ei sitä tiedä kun matkustetaan paljon. Milloin jotain sieltä tulee mukaan.Meidän ystävän sisko tuli turkista ja oli minusta nuori vielä noin 50v.Sai jonkun ja meni lääkäriin .Ei kauaa elänyt kuoli vajaassa vuodessa.Oli saanut reisulla jonkun pöpön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 13:33

Turkkiin en varovaisuussyistä (mm. niistä) mene koskaan joten ei vaaraa. Onko juuri tuota nimenomaista missä maissa, siitä en ole ehtinyt lukea. Aamulla kuulin asiasta vai oliko se jo eilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 15:54

Virus tulee ja virus menee. Kyllä ne aikanaan talttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 00:02

Täytyy suojautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:12

Parempi suoja olisi kun sieltä takaisin tulevia laitettaisiin karanteeniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 13:54

pirunmoinen kysymys ; kumpi voittaa lopulta? luonto vai ihminen??
tarkoitan - kokoajan tulee ties mitä tautia, keksitään rokotteet...oravanpyörä.
mä voisin laittaa lanttini likoon luonnon puolesta. se on aina keksinyt keinonsa.