Surkuhupaisaa, vai mitä sanotte?

Asta-myrsky katkaisi pohjoisessa Keski-Suomessa asuvan ystäväni Sonera-laajakaistaliittymän. Liittymä ei edelleenkään toimi lainkaan eikä sen kuntoon saamisesta ole mitään tietoa. Nyt ystäväni sai Soneralta ilmoituksen,että hänen laajakaistaliittymänsä suljetaan maksamattoman laskun vuoksi. Mutta kuinkas maksat laskun, kun netti ei toimi ja periaatteesta hän ei juuri kyseistä laskua aio konttoriin n. 40 km:n päähän mennä maksamaan.

Avainsanat: laajakaista maksamatta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2010 - 08:20

Voi Astaa, voi Soneraa. Onpas huono homma. Eihän sellaista voi maksaa mitä ei olekaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2010 - 18:43

Voi sen pyssyt ja puukuulat. Kyllä nuo operaattorit ovat itsevaltiaita. Olen karvaasti sen kokenut.
Jopa paikallinen DNA.n asiamies soitti danalle tänään ja sanoi, että jos ei tämä juttu nyt selviä,
hän luopuu asiamieshommista danalle. itse olen ollut naimisissa DNA.n kanssa 10 kk, purkupäätöstä
ei ole vielä tullut. Tänään juuri lähettivät sähköpostilla nettitikun palautuskuitin heille.
Mokkula ei alkuunkaan toiminut, lähetettiin huoltoon, katosi siellä jossa oli noin 2 kuukautta huollossa.
Ja tilalle lähetettiin uusi mokkula, jonka palautin peruutuspyynnön kera. Nyt se ei ole mennyt heille.
Saas nähdä miten akan käy. Itsevaltiaita ovat kaikki näköjään. Dokumentit ja pumaskat ovat onneksi
tallella. Saa olla kyllä varuillaan kaiken kanssa. Katsoin juuri aamulla studio55, jossa asiantuntija
vastasi, miten ihmisiä vedätetään huulesta. Jos annat johonkin kyselyyn esimerkiksi puhelinnumerosi,
se jo maksaa 6 € kun avaa viestin ja viestejä tulee tasaista tahtia, niin että puhelinlasku nousee
kymmenkertaiseksi. Elä tässä sitten jumalisesti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:43

Olen aina ollut sitä mieltä, että on niitä muitakin laajakaistoja kun Sonera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:47

Miksi yleensä sonera vaatii laskua,jos ei laajakaista toimi..Eihän se ole laajakaistan omistajan vika,jos myrsky on tehnyt tuhoja...ja että pitäisi vielä maksu mennä maksamaan 40km matkan päähän..voihan sentään..en osaa muuta sanoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 20:48

Eiköhän kaupoista vielä löydy maksuautomaatti (varmaan omistaa automaattikortin), kai hän kaupassa käy.
Ja siitä joutuu vielä hyvässä lykyssä maksamaan avauslisän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 21:38

Sonera ei ole ihmisten asialla ,ne passaavat näitä isoja firmoja ,me lähdemme sonerasta,kun sopimukset menevät umpeen.Sonera on syvältä sieltä.Minäkin olen ollut napitvastakkain soneran laskutuksen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 02:11

Uskomatonta, käsittämätöntä. Taas näitä Soneran metkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 07:49

Soneran asiakaspalvelussa on todellakin paljon parantamisen varaa. Rehellisyyden nimessä pitää kuitenkin todeta, että samoja ongelmia löytyy myös muilta operaattoreilta. Ei myöskään DNA:n eikä Elisan asiakaspalvelu ruusuja ansaitse.
Asiakaspalvelun heikkous, tai jopa puute, tuntuu vaivaavan suomalaista yhteiskuntaa laajemminkin. Muistatko milloin viimeksi sait todella hyvää asiakaspalvelua, kaupassa tai virastossa? Tarkoitan siis muuta kuin moi -tyylin toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 14:49

Luoja sinua armahtakoon, jotta et joutuisi vaikeuksiin Soneran laajakaistasi vuoksi. Muuten huudat apua korkeimmilta voimilta. IKaveriltani katosi nettiyhteys. Hän lähti hakemaan apua Soneran palvelupisteestä. Me myymme vain kännyköitä, hänelle kerrottiin. Nooh, missä sitten sijaitsee palvelupiste, joka auttaa laajakaistaongelmissa. Ei sellaista ole. Teidän pitää soittaa Soneran asiakaspalveluun. Se on tosin maksullinen ja myös jonotusajalta menee eroja silmissä villisten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 15:47

Kun luin kysymyksen oletin, että kysymys on Soneran laajakaistasta. Niinhän se sitten olikin. Sonerasta on tullut minulle lähes "kirosana".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 16:39

On maksettava muuten tulloo ulosottomies kolkuttelemaan ja sitten se vasta maksaa?

Aikoinaan oli Soneran sähköpostipalvelu polvillaan monta päivää. Puhelimella ei päässyt tai ei hermo kestänyt jonottaa vikapalveluun. Otin sen Soneran laatikon missä olin saanut ohjekirjan ym tykötarpeet liittymääni varten ja ajoin kaupunkiin palvelupisteeseen. Siellä pyysin, jospa antaisitte ne sähköpostini tähän laatikkoon jotta pääsisisin lukemaan niitä.
Oli hyvän näköisiä ilmeitä tiskin takana ja vähän ajan kuluttua alkoivat selitellä että se posti tullee tietokoneeseen. Vuan eipä näy minulla tulevan, älkää minulle alkako selittelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:09

Pitää ottaa yhteyttä sinne palvenun tarjoajaan. Siellä tiedetään miten asiassa toimitaan. Jos ei auta niin seuraava vaihe on kuluttaja-asiamies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 10:46

soneran kultaiseen käsikirjaan on joku nyt kirjailmellisesti uppoutunut. mää varmaan vastaisin pirruuttani että siinä katkotte -vien asian eteenpäin ja niin ylös ja kauas kuin tarttee. ja ihan oikeesti sitten muuten vaihtaisin. tollasta gestapohommaa jaksa. joka perkeleen firmalla on metkunsa. yrittävät väkisin tunkea jotaan pakettiliittymään esim puhelimeen. mitä hittoa mä sillä teen? en vietä aikaa puhelimessa 3000minuutin edestä ikuna. maksan mistä puhun. vaikka olisi hiukan korkeempi minuuttihinta- siltikin jää enemmän käteen.