Jos ostat kaupasta kotimaisia omenoita, kuoritko ne vai syötkö sellaisenaan?

Avainsanat: kotimaiset omenat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2010 - 11:49

Joskus ihan sellaisenaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2010 - 18:23

Kyllä minä kuorin, yritin syödä kuorineen, mutta tartttuivat kurkkuuni kiinni, joita sai kakoa pois.
Liekä kurkkunikin kuivanut, kun lopetin vuosia sitten % juomien kittaamisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 18:24

En kuori, mutta pesen. Tänä syksynä on omenasato ilmeisen hyvä, kun jo moni omenapuita omistava tuttava on tuonut ihan maksutta omppuja pussillisen tai parikin. Ei ole tarvinnut juuri kaupasta omenia aikoihin ostella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:20

Pesen ja kuivaan, en kuori. Omenat kanelin ja kreikkalaisen jogurtin kanssa maistuvat iltapalana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:22

Omimia omenoita syön kuorineen..pesen vaan..Olen saanut kantaa avususpaikkoihin omenoita,kun on ylituotantoa..Vanhuksille ovat kelvanneet..niin ei ole tarvinnut ostaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:26

Ostan niitä justiinsa sen takia ,että ovat maukkaita ja ne voi syödä kuorineen.Mieheni toi tänään kaupasta ihani a kotimaisia omenoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:29

Kuorineen pestynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:34

En ole koskaan kuorinut edes tuolta idän suunnalta tulleita. Pesu riittää. Tuntuu, että kuorien mukana omenasta lähtee osa makua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 20:29

en osta kotimaisia omenoita,
poimin ne sisareni kesäasunnon puusta,
ja maukkaitapas ovat,
enkä pese niitä,
vähän paidanhihaan pyyhkäiseen ;)
ja pistelen poskeeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 20:46

pesen syön kuorineen tai kuorin kuoret pois, miten vaan milloinkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 08:22

Kotimaiset omenat pesen hyvin ja syön kuorineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 13:36

En osata kotimaisia omenoita, mutta kaikki omenat kyllä kuorin. Jonkin verran tulee omenoita parista puusta maalla. Ne ovat säilöntäomenoina parhaita tai sitten käytettäväksi ruoanlaittoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 15:45

Jos omepiirakkaa valmistan, niin silloin kuorin. Muuten kuorineen hyvin pestynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 21:07

Pesen syön kuorineen .Piirakkaan laitan sekä että .Uuniomenoita laitan myös.Vaniljakastikkeen teen itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:07

Itse en syö omenaa, mutta siitä huolimatta alkuperästään huolimatta on syytä pestä kaikki.
Tuhannet ihmiset hipelöivät niitä kotimaisiakin.