Oletkos joutunut selittelemään lukemaasi iltasatua ?

minä jouduin viimeksi tämän kanssa kovasti tilille

Upponalle runoilee

Mahtuu ystävyyteen mukaan
kaksi,kolme,eikä kukaan toista huonompi voi olla.
Jos on Reeta tuomiolla,
vihan löytää Petronella.
Siispä täytyy sovitella.
Onnensa nyt löytää kukin,
siis ei koskaan mustin sukin
katkeruutta pidä kantaa,
arvon toiselle voi antaa.

Avainsanat: iltasatu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2010 - 09:43

Iltalaulusta kyllä. Kummisedän nimi oli Kalle.

Ja pieni sateenvarjo on aivan kallellaan, ja sinistä unien kirjaa se kantaa kainalossaan, ja unien sinimaahan se lapset autolla vie.

Kysymys kuului:

"Mikä se on aivan kallellaan".

Selityksenä annoin käsimerkein ja puhein, että hieman vinosti se on. Taisin onnistua, kun ei enää kyselty.

Kysyjän kommentti

tarkkoja ovat ja logiikakin pelaa välillä ihan omalla tavallaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2010 - 02:05

Maksakaa tv-lupa. Tv-ohjelmat huononee ja maksut senkun nousevat. Mene Ylelle ja kysy, saisitko ottaa kuvan vaarin kertomien iltasatujen peilausautosta tai salkusta, niin ohjaavat sinut lähimmälle terveysasemalle pehmeään koppiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 08:13

Siitä on jo niin kauan, kun omile lapsille luettiin iltasatuja, että ei voi muistaa, kun yhden ainoan jutun.
Mieheni kysyi lapseltani , kumpi ja kampi tappeli , kumpi voitti? 4-vuotias vesseli tarjosi aina vastaukseksi
,että kampi. Isän hermot meinäsi kärähtää, mutta veli oli vain siinä tosissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 09:12

En muista,että selittelemään olisin joutunut ,mutta joskus yritin harppoa ja poikani huomautti siitä ja sanoi ,jätit lukematta kyseisen kohdan,muisti hyvin luetut sadut ja niitä samoja satuja piti lukea aina uudestaan ja uudestaa,se oli ihanaa aikaa,kun näin kertaa niitä muistoja mielessään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 09:51

En ole joutunut selittelemään koskaan muistaakseni..
Joskus vain ovat menneet senat sakaisin (sanat sekaisin) ja siitä tarkka lapseni pisti minut tilille ja jouduin uusimaan tuon ilkeän virheen (osasi ulkoa varmaan jotkut joutui lukemaan monta kertaa).
Satua en enää muista vuosikymmeniä aikaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 09:51

Lauloin lapselle vanhaa iltalaulua "Uni tulee ulkoa, uni kysyy lasta...", jolloin lapsi kysyi, että mistä se uuni tulee. Kaikenlaista joutuu sitten pitkin nukuttamissessiota selittelemään, niin että lapsi on pian virkeämpi kuin nukkumaan mennessä. Onko menetelmiä, jotka toimisivat paremmin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 10:54

Piti jotain vastata mutta tuo eka vastaus sekoitti pääni ja jäin ihmettelemään tuota onttopohjaoy:n vastausta.....?Pää nyt ihan ontto....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 11:37

Selitettyä iltasatua vaimolle useastikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 19:13

Joskus muistelen joutuneeni selittelemään Miina ja Manu -kirjoja lukiessani,että miksi se Manu on joskus niin tuhma ja vähän tyhmäkin eikä tottele sääntöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 20:39

Todella pitkä aika,kun on joutunut iltasatuja lukemaan..Kyllä sitä aina joskus jotakin joutui selittelemään..miksi joku oli vaikka tuhma..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2010 - 01:47

Joudun selittelemään lähes päivittäin mitä mikäkin asia tarkoittaa. Iltasatuja luen melkein joka ilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:51

Kyllä piti silloin kun lapset olivat pieniä. Ei onneksi tainnut niistä selityksistä tulla traumoja kuulijoilleen.