Mielestäsi hyvä kannettava tietokone on? ja miksi?

Pitää hankkia uusi läppäri. Ei liian hieno, mutta hyvä näyttö ja hintahaitarissa 600-800 egeä.

Lisätty: 20.09.2010 - 22:52

Kiitos tiedosta Valperi.

Avainsanat: tietokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 22:39

mulla on ollut peräjälkeen pari Fujitsu-Siemens (Amilo ja joku muu) ei valittamista ja sopii tuohon asettamaasi hintahaitariin

juuri hetki sitten sorruin ostamaan Sony Vaion (tarjous josta en voinut kieltäytyä), vähän enemmän ja parempaa kaikki, mutta hinta normaali kaupassa puolentoista tonnin tietämillä

(meidän suvun nuoret naiset käyvät aina puhumassa multa läppärin, siksi tarvitsen itse uuden vähintään joka toinen vuosi)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 22:55

Nykyinen on Sony Vaio, johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kuten Valperi, ostin tämän myös erittäin edullista tarjouksesta, muuten ovat lähemmäs puolitoista tonnia. Erittäin näppärä näppäimistö, numerot laitettu laskimen malliin. Käynnistyy nopeasti.

Aikaisempi läppäri oli Fujitsu-Siemens, jota en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Näyttö ei kestänyt kuin vajaat kaksi vuotta ja korjaus oli todella vaikeaa saada takuun piikkiin. Sain soittaa eräänkin puhelun ja päätin, etten moista riesaa enää itselleni hanki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 23:56

HP Compaq nc6220 kannettava tietokone + Windows xp fi

SKU: nc6220
Veroton: 243,09 € Verollinen: 299,00 €

Yksityiskohdat

HP Compaq nc6220 kannettava tietokone - Prosessori Intel Pentium M 1.73Ghz - emolevyn piirisarja Intel i915GM Express chipset (siis varmatoiminen, ei kuumene liikaa) - RAM 512Mb DDR2 (laajennettavissa max 2Gb) - HDD 40Gb - DVDRW-asema - WLAN - Bluetooth - näyttö 14" - USB-portit 3kpl - SD-kortinlukija - PC-korttipaikka - verkkokortti 1Gb - akku toimii (valmistaja lupaa toiminta-ajaksi 3-5 tuntia uudella akulla) - käyttöjärjestelmä Windows xp pro suomenkielinen - varusteet: laturi, telakointiasema + telakointiaseman laturi. huom. telakointiaseman ja laturin voi ostaa erikseen jolloin hinta 60€, mutta koneen ostajalle "kaupan päälle". Mikäli hakusessa on hyvä KANNETTAVA tietokone, niin tässä on.....

Miksi?

- Hyvä ja halpa.
- Prosessori Intel Pentium M 1.73Ghz . Intelin prosessorin tehot ovat AMD Atholiin verrattuna tosi suuret ja nopeat. Ehdottamasti suosittelen Intelin prossua.
- RAM 512Mb DDR2 (laajennettavissa max 2Gb) . Muisti on nopeaa DDR2 muistia, jota on helppo tarvittaessa laajentaa.
- käyttöjärjestelmä Windows xp pro suomenkielinen. Ei tule ongelmia laiteajureiden kanssa, koska kaikki löytyvät netistä.....siis ei ongelmia kirjoittimien, yms. liitäntöjen kanssa. Luotettava käytöjärjestelmä, joka ei "sekoile".
- varusteet: laturi, telakointiasema + telakointiaseman laturi kaupan päälle eli voit käyttää sitä tarvittaessa myös pöytäkoneena.
- Bluetooth on valmiina puhelinyhteyksiä varten. Bluetooth koostuu kolmesta osasta, jotka ovat radio-osa (Bluetooth-radio), radiolinkin hallintaosasta (engl. link controller) ja yhteydenhallinnasta (engl. link manager).
Bluetooth mahdollistaa kahdeksan eri laitteen liittämisen samaan verkkoon. Pienemmissä, enintään kahdeksan laitetta sisältävissä, piconet-verkoissa on yksi isäntä ja loput ovat orjia. Jokainen yksittäinen laite voi vapaasti tulla verkkoon tai poistua siitä.

Myyjä:

PC SYSTEMS FINLAND

Pääskylänkatu 7

00500 HELSINKI

P.050 4020376

E-MAIL: [email protected]

Lähteet:
PC SYSTEMS FINLAND

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 00:31

HP kone löytyy minulta, ja aika edukas sellainen. Hyvin on kestänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 08:19

Minä tottelen aceria eli ristimänimeltä "asseri". Tämä riittää minun taidoilleni kyllä. Tulokset olette nähneet
kirjoitettuna, vielä kun tässä napsussa olisi oikeikirjoituskorjaus, niin lukihäiriökään ei pääsisi tapahtumaan.
En tarvi kaikkea kommervenkkiä, enkä niitä opikaan, kun saan ystäväni ja pankkiasiani hoidettua, niin sillä hyvä. Kuuntelen Järviradiota, katselen tv7, jotka eivät näy ja kuulu muuten. Oi tämä onnea on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 08:56

Hp tääläkin minun läppäri,hyvin on toiminut ja oli edullinen 599euroa..on kohta ollut 3 vuotta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 10:04

Itse en noista tiedä, kotona löytyy kyllä kannettava HP, ja pari pöytäkonetta hintoja mokmiin en enää muista..
Mutta löysin tuon linkin... onkos apua..

Lähteet:
www.vertaa.fi/kannettavat/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 11:38

Mielestäni hyvää tietokonetta ei ole olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:48

Mahdollisimman kevyt, pieni ja huomaamaton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 13:02

Minulla on selkeä tyhmän tytön kone. Aser aspire timeline. Tässä on perustoiminnot ja skype. Kortinlukija valokuville ja levykkeen paikka. Sim-kortti, joka pyytää aina salasanan niin muut eivät pääse koneelle. Hinta 799.