Mikä on juolukka?

Avainsanat: juolukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 09:43

Juolukka on kuin mustikka mutta maultaan erin makuinen ja kuivempi marja.Olen joskus sekoittanut sen mustikkaan marja metsässä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 09:29

Juolukka (Vaccinium uliginosum) on puolukoiden sukuun

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Juolukka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 10:19

Juolukka on harmaansinisiä soikeita marjoja.Keskikesällä ,rämeillä ja soidenreunamilla ,koko maassa.Marjojen maku mieto,vetinen eivät ole makuelämys.Paitsi karhuille,linnuille ja soiden ja metsien väelle.Eivät ole myrkyllisiä kuten joskus epäilty. En ole kuollut vielä ,enkä sairastunut niistä.
Juolukassa kauniit vaaleanpunaiset ruukkumaiset kukat roikkuvat pareittain.Käyttökelpoinen talousmarja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 10:35

Juolukoita kasvaa mökkirannassamme. Aika mauton marja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 10:49

Metsämarja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 18:25

Marja se on, jota en koskaan poimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 19:34

Sinipunainen marja, mutta vaikka paljon olen marjastanut, en ole koskaan edes suuhuni laittanut.
Vaikka kait se ruokamarja on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 22:32

Aikanaan kun olin äidin kanssa mustikassa...poimin kyllä juolukoita sekaan...ihmettelin miksi nämä mustikat eivät maistu mustikoille..no kun oli juolukoita eihän ne silloin mustikalle maistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 22:36

Juolukka on vähän mustikkaa isompi marja ja kasvaa hieman isommissa varsissakin kuin mustikka. Kosteilla paikoilla ja varsinkin lapsena söimme niitä paljonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 01:03

Juolukka on varpu, joka usein kasvaa jopa metrin korkeaksi, mutta tavallisemmin 30–50 cm korkeaksi. Yleensä kasvusto on helposti huomattavissa muita kasveja korkeampana ja hankalakulkuisena rypäänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:20

Mahdottoman hyvä pöperömarja.