Venny Kontturi on kirjoittanut kirjoja,mutta mitä muuta hän on tehnyt?

Onko tämä kirjailija nimi sinulle tuttu?Mie en olut kuullutkaan hänestä ennekuin ostin yhden hänen kirjoistaan hyötyhallista,kiraja on nimeltään Paperikengät,kertoo sotsajasta.Oli ihan luettava kirja maksoin siitä 60 senttiä.

Avainsanat: venny kontturi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 18:24

Venny Selma Sylvia Kontturi (20. toukokuuta 1913 Vaasa – 4. maaliskuuta 1981 Helsinki) oli suomalainen kirjailija.

Hän oli suosittu pakinoitsija Vaasa-lehdessä (nyk. Pohjalainen). Hän käytti nimimerkkiä Männistön Muori.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Venny_Kontturi

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 09:27

Eipä ole tuttu, kuuluu noihin Vaasalaisiin kirjailijoihin...

Lähteet:
teatteri.vaasa.fi/WebRoot/10...id=1026493

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:55

tunnettiin Männistön muorina

Kirjailijauransa lisäksi (täydennykseksi) hän oli suosittu pakinoitsija Vaasa-lehdessä (nyk. Pohjalainen). Hän käytti nimimerkkiä Männistön Muori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 11:43

Minulle hän on tuttu vain kirjailijana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 19:38

Teattereissa näkyy Venny Kontturin Ruukinkujaa esitettävän, oli kirjailija joka oli aina pienen ihmisen
puolella.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 22:34

Ei ole minulle tuttu kirjailija..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 01:07

Venny Selma Sylvia Kontturi (20. toukokuuta 1913 Vaasa – 4. maaliskuuta 1981 Helsinki) oli suomalainen kirjailija.

Hän oli suosittu pakinoitsija Vaasa-lehdessä (nyk. Pohjalainen). Hän käytti nimimerkkiä Männistön Muori.

Tuotantoa:

Venny Kontturi: Ruukinkuja
Venny Kontturi: Paperikengät
Venny Kontturi: Karikkoiset vuode
Venny Kontturi: Paperikengät
Venny Kontturi: Kankurikello
Venny Kontturi: Passaasko tituleerata
Venny Kontturi: Neliskanttisia pakinoita
Venny Kontturi: Ulukomaan virahia
Venny Kontturi: Ehtoomaisemat

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:19

En tunne ollenkaan ko. henkilöä enkä meriittejään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 12:39

Vasan Kaupungin Teatterissa tulee ensi iltaa Ruukinkuja 5.11.
Tulkaa katsomaan

Lähteet:
teatteri.vaasa.fi/WebRoot/10...id=1026493

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 10:53

Venny Kontturista saat runsaasti tietoja Vaasan omasta kaupunkiblogista: www.vaasalaisia.info

Hae lisää sivun oikeassa reunassa olevan kalenterin alla olevalla hakunonaeella kirjoittamalla: Venny Kontturi.

Tai mene suoraan keskuteluun:
www.vaasalaisia.info/keskust...pic=3336.0