Oletko koskaan lukenut Koraania tai löytyykö kirjahyllystäsi sellainen?

Lisätty: 20.09.2010 - 00:56

En ole muslimi, mutta olen opiskellut koraanin tekstejä ja kirja on hyllyssäni.

Lisätty: 20.09.2010 - 15:16

Samassa hyllyssä sopuisasti ovat myös Raamattu, Dhammapada, Bagavad Gita sekä Upanisadit.

Avainsanat: koraani

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 08:11

En ole lukenut, eikä ole kirjahyllyssäni, minulla on Raamattu, jonka tunnen aika läpokotaisin.
En silti lue vihamiehiksini muslimia tai koraanin käyttäjiä, Meidän on rakastettava heitäkin lähimmäisinämme.

Lisätty: 02.10.2010 - 11:32

Kiitos käyttäjille vastaus valinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 08:29

Toistaiseksi vielä lukematon opus eikä löydy omasta ja tuskin naapurinkaan kirjahyllystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:03

Tuskin muutun muslimiksi,en tarvitse koraania.Meillä on vihkiraamattu kirjahyllyssä ja,kun tulee ahdas olo,luen sitä.Kummasti sen tekstit rauhoittaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:25

En ole muslimi joten ei kuuluu kirja hyllyyni ja tuskin sitä ymmärtäisinkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 10:18

en ole lukenut eikä ole kirjahyllyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 10:33

En koskaan. Raamattuakin vain 250sivua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 12:34

Ei ole, enkä ole lukenutkaan. Tuskin sitä tulee tapahtumaankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 13:19

Olen lukenut ja tutustunut. Minulla on suomenkieleinen sekä arabiankielinen Koraani. Mielenkiinnosta tutustuin aikoinaan, kun siten oli helpompi sopeutua elämään Arabiemiraateissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 14:14

Hmmm... että luterilaisen kirjahyllyssä koraani, ei todellakaan!!! En ole ko. eeposta koskaan lukenut (saattaa olla että jotkin viitteet on opiskeluvaiheessa tulleet esille). En aio myöskään tutustua tuohon kirjaan. Lähimmäisen rakastamisella ja koraanilla ei ole mitään yhteyttä. Kaikkia ei voi edes rakastaa eikä tarvi, järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa.
Nahkakantinen, 1800-luvulla painettu isoäitini Raamattu minulla on kirjahyllyssä. On hieno esine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 17:49

Uteliaisuuttani voisin vilkaistakin mutta ei niitä taida suomennettuna olla....Koraani on kuulemma ihan fiksu kirja mutta sitä tulkitaan väärin niin kuin monasti raamattuakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 22:47

Ei löydy kirjahyllystä,enkä ole koskaan lukenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2010 - 01:13

Löytyy kyllä, vilkaissut olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 21:15

Kunhan nyt edes saisi tuon vihkiraamatun aloitettua.